Quaderns del CAC

Josep Espín,

Quaderns del CAC


Quaderns del CAC és una publicació científica adreçada al sector audiovisual i editada pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya. De periodicitat semestral, la revista pretén reflectir i debatre des de Catalunya els grans temes de la comunicació i la cultura audiovisual. Núm 45. Comunicació, mitjans i gènere. Sota aquest títol, el monogràfic ens a endisa a la temàtica de Comunicació, mitjans i gènere amb l'objectiu de posar el focus sobre la problemàtica dels desequilibris de gènere, a la qual l'autoritat catalana reguladora de l'audiovisual (CAC) ha estat atenta, aportant anàlisis sistemàtics i continus en el temps. Pots consultar el número en aquest enllaç Núm. 44. Fake news, algoritmes i bombolles informatives. Sota aquest títol, el monogràfic recull articles que parlen sobre l'estat de la intel·ligència artificial, la desinformació durant el referèndum de l'1-O, l'ús de l'explotació de dades personals durant la campanya de Donald Trump i com podem mesurar el biaix ideològic en mitjans digitals. Pots consultar el número en aquest enllaç Núm. 43. Diversitat i indústries culturals Sota el títol de "Diversitat i indústries culturals", el monogràfic està format per articles que tracten els canvis i l'evolució que s'ha produït en la cadena de valor de l'audiovisual. Així mateix, recull informació respecta la mesura de les audiències, el règim d'accés als continguts i la monetització. Pots consultar el número en aquest enllaç. Núm. 42. L'audiovisual OTT, noves fronteres i desafiaments Sota el títol de “L’audiovisual OTT, noves fronteres i desafiaments”, incorpora articles que analitzen la realitat dels serveis over-the-top i la seva interacció amb la resta d’agents del sector audiovisual des d’àmbits com ara la regulació, l’oferta o les estratègies de negoci. Pots consultar el número en aquest enllaç. Núm. 41. La ràdio, encara. Sota el títol “La ràdio, encara”, la revista dedica el tema monogràfic a aquest gran mitjà. El número obre amb Peter Lewis com a autor convidat amb una contribució sobre ràdio comunitària, i el monogràfic compta amb articles sobre el model de negoci de la ràdio, el podcàsting, la ràdio local, el crowfunding com a sistema de finançament de continguts de ràdio, i els programes radiofònics adreçats a la infància. Pots consultar el número en aquest enllaç.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies