1ª Edició Premis Impacte | Festa d'Estiu

Josep Espín,

1ª Edició Premis Impacte | Festa d'Estiu


La Via Catalana, Caprabo i Banc Sabadell, campanyes guanyadores de la primera edició dels Premis Impacte. 

El premi, que reconeix les accions de comunicació que més han impactat la societat catalana en l’últim any, és promogut pel Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya Els guardons s’han lliurat durant la celebració de la Festa de l’Estiu organitzada pel Col·legi a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm El Col·legi ha homenatjat Joaquin Maestre i Morata, pioner a Espanya de les relacions públiques i autoritat internacional del sector, fent-lo membre d’honor de l’entitat El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya ha guardonat la Via Catalana amb el primer premi dels Premis Impacte, lliurats ahir al vespre durant la Festa d’Estiu del Col·legi. La primera edició dels guardons ha reconegut amb aquest primer premi l’acció de comunicació de la Via Catalana,organitzada per l’Assemblea Nacional Catalana, pel gran impacte a nivell global que ha tingut en la societat catalana el 2013. En segon lloc, s’ha distingit l’empresa de supermercats Caprabo, mentre que el tercer premi se l’ha endut Banc Sabadell. Els Premis Impacte del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques són uns guardons que  s’estrenen enguany i que tenen com a objectiu reconèixer aquelles accions de comunicació que més impacte i ressò han tingut en la societat catalana en el transcurs de l’any. La Junta de Govern del Col·legi decideix les tres accions guardonades d’entre les deu més votades pels col·legiats. La Via Catalana, organitzada per l’Assemblea Nacional Catalana, ha estat valorada pel Col·legi com l’acció comunicativa multimèdia que més impacte social i mediàtic ha generat durant el 2013. Com a conseqüència de la campanya de comunicació de mobilització ciutadana, la cadena humana de 400 quilòmetres del passat 11 de setembre per reivindicar la independència de Catalunya va aconseguir un gran èxit de convocatòria i de comunicació. Destaca la gran varietat de mitjans de comunicació que van utilitzar de forma coordinada, en especial internet i les xarxes socials, així com l’efectiva maquinària d’organització que va assegurar un esdeveniment festiu, pacífic i segur. S’ha valorat molt especialment l’eficaç campanya prèvia d’informació a la ciutadania, la captació i coordinació dels més de 5.000 voluntaris, la coordinació institucional d’organismes locals, nacionals i internacionals, i el massiu ressò obtingut en tots el mitjans de comunicació, tant a nivell nacional com internacional i, en la seva immensa majoria, en clau positiva. Caprabo s’ha endut el segon Premi Impacte per la capacitat de mobilitzar als seus públics objectiu mitjançant una efectiva campanya integrada per un conjunt d’accions de comunicació enfocades a traslladar la nova proposta estratègica de futur de la companyia. Amb aquesta campanya, impulsada des de totes les àrees de la companyia i emmarcada en el concepte “Hola Lliurecomprador”, Caprabo ha volgut donar a conèixer als seus clients la nova generació de supermercats i reforçar el posicionament de preu i de valors, utilitzant de forma coordinada els mitjans de comunicació, internet i les xarxes socials, així com la interacció a les seves botigues amb els més de 300.000 clients que cada dia compren als supermercats Caprabo. En tercer lloc, el Col·legi ha reconegut Banc Sabadell per la campanya coneguda per “Converses sobre el futur”. Una campanya de comunicació que ha comptat amb la participació d’una àmplia llista de celebritats de diferent àmbits de la societat que han compartit les seves vivències en un format de converses donades a conèixer mitjançant un conjunt d’accions de comunicació per tal d’incrementar la notorietat de marca del banc entre els particulars. Les “Converses sobre el futur” han despertat un extraordinari interès i expectació de l’opinió pública i s’han convertit en un referent en comunicació corporativa. Els guardons s’han lliurat en el marc de la Festa de l’Estiu, la trobada dels professionals del sector de la comunicació organitzada pel Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, que ha tingut lloc aquest dijous al vespre a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona. La Via Catalana, Caprabo i Banc Sabadell han estat les tres campanyes escollides pel Jurat, format per membres de la Junta de Govern, d’entre les 10 accions de comunicació finalistes proposades pels col·legiats, entre les quals figuraven la campanya de Desigual amb el lema #tudecides per a la celebració del Dia de la Mare; “Envàs on vas”, de l’Agència Catalana de Residus; “Barcelona Inspira”, de l’Ajuntament de Barcelona; “Mediterràniament”, d’Estrella Damm; la campanya d’enguany del Primavera Sound; la campanya “Lo que defraudas tú lo pagamos todos”, de l’Agència Tributària; i l’espot “L’aroma que ens uneix”, de Marcilla. L’objectiu d’aquests premis, que enguany han celebrat la seva primera edició, és reconèixer les campanyes globals de comunicació que, a través de l’ús de diferents tècniques com  publicitat, relacions públiques o bé accions a internet i a les xarxes, hagin tingut una gran repercussió en la societat catalana incidint en les opinions i modificant actituds. A l’acte també s’ha realitzat un homenatge a l’eminent relacions públiques Joaquín Maestre Morata, fundador de la primera agència de relacions públiques a Espanya i reconeguda autoritat internacional d’aquesta disciplina de la comunicació. Maestre va néixer a Las Palmas de Gran Canaria l’any 1927, però va viure la seva joventut entre Palma de Mallorca i Alacant durant els anys 50, on va començar a treballar en Publicitat. Va ser en un congrés internacional de publicitat a Amberes l’any 1958 quan va descobrir directament de la mà del pare de les relacions públiques a Europa, el francès Lucien Matrat, aquesta nova disciplina de la comunicació. El 1960, Joaquin Maestre compleix el somni de la seva vida de crear a Barcelona la primera agència de relacions públiques de l’estat espanyol, la Sociedad Anónima Española de las Relaciones Públicas. D’entre les centenars d’exitoses campanyes que ha dissenyat i gestionat, destaca la introducció el 1965 del Hong Kong Trade Development Council, l’oficina comercial de Hong Kong, al nostre país i el seu desenvolupament fins l’actualitat; o la creació el 1985 del Premi Periodístic Boehringer Ingelheim al periodisme de medicina, que encara se celebra. El 1990 va vendre la seva agència a la multinacional Shandwick, que durant molts anys ha sigut líder mundial. Maestre, que ha ocupat rellevants càrrecs internacionals com la presidència de la IPRA (l’associació mundial d’empreses de relacions públiques), considera que les relacions públiques estan vivint la seva adolescència i que, tot i que s’utilitzen cada vegada més, encara no es fan servir en la mida que la societat ho necessita. En un país on les relacions públiques encara no s’ensenyen a les universitats com caldria, Joaquin Maestre ha sigut un autèntic mestre i un referent per a molts dels professionals que avui dirigeixen les agències de relacions públiques més influents en l’actualitat. [gallery columns="5" ids="2570,2569,2568,2567,2566,2565,2564,2563,2562,2561,2560,2559,2558,2557"]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies