Per la llibertat de premsa i de comunicació

Josep Espín,

Per la llibertat de premsa i de comunicació


Manifest per la llibertat de premsa i de comunicació

  El Col·legi, juntament amb set entitats més, promouen un Manifest per la llibertat de premsa i de comunicació -inclosa la publicitat. En els darrers dies hem estat testimonis de coaccions a periodistes, registres a redaccions i amenaces generalitzades als nostres mitjans en relació a la publicació de continguts i campanyes publicitàries. Per això, us convidem a  signar el manifest.     MANIFEST PER LA LLIBERTAT DE PREMSA I PER TOTES LES LLIBERTATS  La llibertat de premsa és un dels pilars fonamentals del sistema democràtic. Uns mitjans lliures de censura i d’amenaça per part dels governs garanteixen un sistema comunicatiu ric i divers i una ciutadania informada. Som professionals compromesos amb un exercici responsable del periodisme, de la comunicació -inclosa la publicitat-, en un sentit ampli i la defensa de la llibertat d’expressió i la llibertat de premsa, principis fonamentals en una societat plural i democràtica. Uns principis reconeguts a la Declaració Universal dels Drets Humans (art. 19), el Conveni Europeu dels Drets Humans (art. 10) i a la Carta dels Drets Fonamentals de la Unió Europea (art. 11). Fins i tot a la Constitució Espanyola (art. 20). En els darrers dies, i arran de la convocatòria i la campanya del referèndum de l’1 d’octubre i de l’actuació desproporcionada del govern espanyol per impedir-lo -malgrat la voluntat del Parlament i de la majoria de la ciutadania-, diverses associacions professionals han rebut denúncies de periodistes que han estat coaccionats o obligats a identificar-se durant la cobertura d’esdeveniments d’interès públic, pressions a les redaccions i advertiments judicials. Aquests fets signifiquen un atac greu i frontal a la llibertat d’expressió i d’informació. Com a professionals del periodisme i de la comunicació, per respecte a la societat a la qual ens devem i servim, no ens podem permetre el silenci davant d’aquesta dinàmica. No es poden erosionar els drets fonamentals de la llibertat d’expressió i d’informació, i els mitjans públics i privats tenim el deure i el dret de treballar amb llibertat per a poder fer-nos-en ressò. Per això, i d’acord amb els nostres principis deontològics, exigim la immediata aturada d’aquestes actuacions que amenacen la nostra feina, empobreixen la nostra capacitat d’informar amb qualitat, la llibertat dels nostres mitjans per emetre continguts publicitaris i amenacen drets fonamentals. Fidels al nostre compromís amb el periodisme mostrem, també, el nostre compromís amb un model de societat en què la llibertat d’expressió i d’informació són part indestriable del conjunt de llibertats que cal garantir a totes i cadascuna de les persones que integrem la societat catalana. Són drets fonamentals i nosaltres i els mitjans pels quals treballem, actors, com d’altres institucions, garants de la seva salvaguarda. Setembre de 2017 Signar Manifest    ENTITATS PROMOTORES 
  • Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya
  • Grup de Periodistes Ramon Barnils – GPRB
  • Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació – AMIC
  • Associació de Publicacions Periòdiques en Català – APPEC
  • Som Atents
  • Sindicat de Periodistes de Catalunya – SPC
  • Sindicat de la Imatge UPIFC
  • Associació Catalana de Premsa Comarcal – ACPC
  • Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya
  Dijous 21 de setembre de 2017 a les 20 h a Rambla Catalunya, 10, es va dur a terme una concentració per reclamar la llibertat de premsa i de comunicació, conduida per Jordi Évole i Mònica Terribas.  [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies