La Publicitat Institucional, eina d'educació social

Josep Espín,

La Publicitat Institucional, eina d'educació social


Víctor Curto, doctor en comunicació per la Universitat Ramon Llull, va analitzar la Publicitat Institucional en la seva tesi doctoral, accèssit en el VII Premi Prat Gaballí atorgat pel Col·legi. Els resultats d’aquest anàlisi els va compartir amb nosaltres a la xerrada-networking Sagardi que va tenir lloc el passat dimarts 28 de juny. Curto va iniciar la seva exposició afirmant que les administracions públiques són, en el seu conjunt, el primer anunciant mundial i ho va plasmar amb xifres nordamericanes i espanyoles. A continuació va exposar les deu característiques diferencials que té la publicitat realitzada per les administracions públiques. Així mateix, va proporcionar als assistents sis criteris per a la seva correcta valoració. Per a Víctor Curto, la Publicitat Institucional és una valuosa eina d’educació social al temps que una manifestació d’un dels principis bàsics de la democràcia: l’obligació de “retre comptes” per part dels governants. Al finalitzar la xerrada, els assistents van tenir l’ocasió d’intercanviar opinions i realitzar networking en l’espai habilitat per a l’ocasió acompanyats per unes tapes i una copa de vi gentilesa de Sagardi.

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies