La mirada indiscreta als continguts col·laboratius

Josep Espín,

La mirada indiscreta als continguts col·laboratius


10a sessió d'El Mirador Indiscret Continguts col·laboratius: el poder de la co-creació a l'era digital Dijous, 22 de febrer de 2018 Consulta: Els 10 punts clau Vídeo de les exposicions Les imatges El passat dijous, 22 de febrer es va realitzar al Palau Robert la desena sessió d’El Mirador Indiscret, sota la temàtica dels Continguts col·laboratius. Com es formen les comunitats, quins factors potencien les dinàmiques col·laboratives entre usuaris i com poden aprofitar les marques la potencialitat d'aquesta nova era de la co-creació, són alguns aspectes que es van comentar a la sessió moderada per Maties Ramos, Insight Manager a Acceso, qui va iniciar la sessió donant la benvinguda i presentant els ponents. Àlex Hinojo, director d'Amical Wikimedia, va iniciar la seva intervenció des del punt de vista de la plataforma d'informació Viquipèdia. Va ressaltar que es tracta d'un bé públic no gestionat per l'administració pública, una enciclopèdia feta per voluntaris que ha esdevingut la primera font d'informació mundial. Seguidament va destacar que la qualitat de cada article depèn de les fonts utilitzades i del nombre de voluntaris que hagin intervingut en redactar-lo. A continuació, Hinojo va explicar el model de negoci que hi ha darrere de la Viquipèdia, en el qual no hi ha anuncis, sinó que un cop l'any es recapten fons voluntaris gràcies a un banner que va dirigit als lectors. També va parlar del Wikidata, una font de recerca oberta amb mes de 45 milions d'assumptes editables. Seguidament, el ponent va donar un seguit de consells als membres del públic, recordant-los-hi que tot queda registrat a la xarxa i dient que és millor no contractar a cap empresa per posicionar-se a nivell de Viquipèdia. A més, va comentar que la Viquipèdia ens permet fer estudis de mercat i compta amb moltes altres aplicacions a un ampli ventall d'àmbits laborals. Àlex Hinojo va donar molta importància a la idea que la Viquipèdia és la porta d'entrada al coneixement, un corpus viu que reflecteix la societat en general. Seguidament, JJ Priego, director de Vídeo Màrqueting a Easypromos, va donar pas a la segona intervenció. Va explicar que amb els concursos podem crear engagement, alhora que aconseguim més seguidors i ens apropem a la nostra comunitat. JJ Priego va exposar els diferents tipus de concursos que podem realitzar a través d'Easypromos, els quals ens poden ajudar a crear nou contingut interessant. Va recalcar que els concursos de fotografia a les xarxes socials són l'eina perfecta per a la co-creació, i que els concursos de textos ens poden ajudar a crear un eslògan gràcies a la participació i les propostes de la comunitat. El ponent també va recomanar les campanyes a través de les stories de Facebook, Snapchat i Instagram, ja que són considerablement més barates. Seguidament, JJ Priego ens va parlar d'EasypromosTV, una nova eina per compartir vídeos creatius i guanyar premis a Youtube. Aquesta permet fer branding, guanyar visibilitat, fidelitzar la comunitat i augmentar els seguidors, entre d'altres. JJ Priego va destacar que l'objectiu dels continguts col·laboratius és generar un feedback i aconseguir un win-win per part de l'empresa i els usuaris. La tercera i última intervenció fou la d'Alberto Alcántara, generador de contingut meteorològic per al portal del Temps de la CCMA i la difusió per xarxes socials. Va començar explicant que existeixen diferents tipus de contingut, ja siguin dades o bé imatges. També va comentar que els continguts els solen arribar a través del correu electrònic, el telèfon o el Twitter. Alberto Alcántara va exposar els quatre eixos principals de la generació de dades al món de la meteorologia: el territori, la proximitat, la sensació i el coneixement. Seguidament, el ponent va comentar que els usuaris no els aporten únicament contingut, sinó que també els hi proporcionen coneixement i aportacions molt importants. Alberto Alcántara va destacar que generar dades en temps real significa generar històries, creant així valor, engagement i comunitat. Per últim, es va donar pas a l'esmorzar del mirador, on els assistents van tenir l'oportunitat de fer networking. Si t’has perdut alguna sessió, tens l’oportunitat de llegir els actes, accedir als 10 punts clau i veure les imatges i vídeo-resums a través dels següents enllaços: #9. Platform revolution!: Les plataformes com a motor d'innovació digital #8. Sponsored Experiences! #7. Design Thinking! #6. La comunicació en l'era de la postveritat #5. Narrativa Transmèdia: una nova manera de comunicar #4. Influencers: Mite o realitat #3. Transformació digital i multicanalitat #2. Ecosistema Start-up: un impuls pel màrqueting del segle XXI #1. David contra Goliat: la comunicació que funciona més enllà de convencionalismes [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies