La mirada indiscreta al Retail màrqueting

Josep Espín,

La mirada indiscreta al Retail màrqueting


12a sessió d’El Mirador Indiscret Social Media Marketing on Retail!

Dijous, 26 d'abril de 2018

Consulta: Els 10 punts clau Vídeo de les exposicions Les imatges

El passat dijous, 26 d'abril  es va celebrar al Palau Robert la dotzena sessió d’El Mirador Indiscret, sota la temàtica del Social Media Marketing on Retail.

La indústria de la moda és un dels grans sectors en treure gran rendiment en les seves estratègies a Social Media, i a la vegada, en l’aprofitament d’aquestes plataformes com a nous canals de venda. En aquest, i tots els sectors, tenir una estratègia acurada a xarxes socials ha esdevingut  una necessitat per enfortir la relació entre marca i client, escoltar activament a les nostres comunitats, a la vegada en la generació d’oportunitats de co-creació de continguts amb els nostres clients i usuaris. Va moderar la sessió el secretari de junta de govern del Col·legi, Marc Elena. Rosa Mª Soriano, co-fundadora i CEO de Roik,  va explicar la seva experiència de venda on-line en el sector de la moda des del punt de vista de l’emprenedoria, focalitzant-se en el target core de la seva marca, i en les estratègies que han hagut de seguir des de Roik durant els seus dos anys de trajectòria. Va explicar els 5 punts claus que han fet que la marca esdevingui un exemple idoni d’estratègia de màrqueting digital: 1) Producte: És cabdal dedicar temps a idear un producte que la gent vulgui comprar 2) Focus: És important centrar-se en un únic objectiu i dedicar-hi tots els esforços en aquest 3) Talent: És imprescindible comptar amb un equip especialitzat 4) Contingut: Les creativitats són claus. Invertir més no implica més benefici 5) Testejar: Ha destacat la importància de la prova-error. S’ha de testar per saber què funciona. Seguidament, Ivan Monells co-fundador i COO de Brava Fabrics, va donar pas a la segona intervenció en la qual es va focalitzar principalment en les sinergies que poden arribar a esdevenir a la venta off-line i a l’e-commerce. Va explicar el recorregut de la marca i com la seva estratègia va anar evolucionant a mesura que varen anar coneixent els hàbits de compra dels seus consumidors. En iniciar-se el negoci, Brava Fabrics va adoptar una estratègia purament on-line però es varen veure en la necessitat d’obrir tenda física, degut a la demanda del seu target i les necessitats del mercat. Monells ha destacat la importància de les eines de social media per vendre el seu producte, però ha recalcat que l’èxit de la marca l’han aconseguit alternant els dos models d’estratègia, off-line i on-line, que han hagut de combinar. Per últim Mauri Carrió, que és el responsable de Social Media Marketing de Salomon Running entre d’altres marques esportives. El ponent va donar importància al fet que el claim estigui 100% alineat amb els valors de la marca. Va destacar el valor de conèixer bé els hàbits i els mitjans que consumeixen els seus consumidors (en el cas de Salomon, les generacions X i Millenials), i va mencionar alguns exemples d’èxit que algunes marques per les quals ha treballat, on ha combinat tan mitjans propis com paid media. Tanmateix ha donat també importància a les noves formes de publicitari de la marca com el brand experience o la creació de contingut a les xarxes. Per últim, es va donar pas a l’esmorzar del mirador, on els assistents van tenir l’oportunitat de fer networking. Si t’has perdut alguna sessió, tens l’oportunitat de llegir els actes, accedir als 10 punts clau i veure les imatges i vídeo-resums a través dels següents enllaços: #11. Valors de marca. Marca amb valors. #10. Continguts col·laboratius: el poder de la co-creació a l’era digital #9. Platform revolution!: Les plataformes com a motor d’innovació digital #8. Sponsored Experiences! #7. Design Thinking! #6. La comunicació en l’era de la postveritat #5. Narrativa Transmèdia: una nova manera de comunicar #4. Influencers: Mite o realitat #3. Transformació digital i multicanalitat #2. Ecosistema Start-up: un impuls pel màrqueting del segle XXI #1. David contra Goliat: la comunicació que funciona més enllà de convencionalismes [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies