La mirada indiscreta a l'exterior

Josep Espín,

La mirada indiscreta a l'exterior


14a sessió d’El Mirador Indiscret L'exterior avui: reptes i futur Dijous, 28 de juny de 2018 Consulta: Els 10 punts clau Vídeo de les exposicions Les imatges Celebrem la darrera sessió d'El Mirador Indiscret abans de les vacances d'estiu posant la mirada a la publicitat exterior. Moderats per Marc Martí, vocal de la Junta de Govern, hem comptat amb la participació de Juli Capella, director de l’estudi Capella García Arquitectura, Jordi Montanyà, Cap del Departament d’Usos del Paisatge de l’Ajuntament de Barcelona i Tania Cavada, directora de Màrqueting de JC Decaux España. Després de donar la benvinguda als assistents, Marc Martí  va passar la paraula a Juli Capella, director de l’estudi Capella García Arquitectura. Va iniciar la seva exposició posant-se el barret de creatiu. Li dóna a la publicitat exterior un valor cultural i antropològic, ja que sempre ha estat allà. Amb la industrialització explota una nova professió que fa la ciutat es transformi. La publicitat forma part del paisatge urbà. Ens envolta. En aquest aspecte som usuaris obligats, donat que ocupa un espai públic. A altres ciutats com al Japó, podem dir que la publicitat desapareix per convertir-se en un decorat fascinant. A través de la publicitat exterior, tenim informació cultural. Podem discernir on ens trobem, és un vehicle de comunicació i crea una façana arquitectònica. També ens parla de la cultura en el temps. En algunes ocasions es porta la publicitat a l’extrem, com és el cas de La Vegas on la publicitat t’envolta incloent publicitat als laterals, terra i sostre. Capella, canvia de barret, per posar-se el de ciutadà, un ciutadà indefens davant el bombardeig de publicitat que va rebent. Entre la publicitat i el públic/consumidor/usuari, existeix un escut, que és l’administració que imposa les restriccions de l’espai urbà. Aquesta acció reguladora ha d’existir perquè   l’espai, el carrer és finit. S’ha de buscar un equilibri on ambdues parts surtin guanyant. També és cert que la publicitat interactiva, creativa i de qualitat és millor rebuda i té interès per a la societat. És difícil posar els límits a la publicitat en espais públics. Quines excepcions poden haver-hi, què passa amb accions sorprenents, i amb les campanyes que tenen uns beneficis socials? Va acabar la seva intervenció mostrant una imatge d’un cartell publicitari efectuar pels Adbusters. A continuació, Jordi Montanya, Cap del Departament d’Usos del Paisatge de l’Ajuntament de Barcelona va prendre la paraula per oferir-nos la seva visió com a regulador.  El que fan és regular l’espai físic i el contingut tenint en compte les normes urbanístiques i l’ordenança de publicitat. Pel que a la regulació de l’espai físic es crea una relació de conflicte entre la publicitat i la tranquil·litat del ciutadà. En un espai que és de tots, hem de veure què podem acceptar que hi hagi, quines limitacions s’estableixen i quines accepcions hi ha. En relació a la regulació del contingut se segueixen les normes de regulació publicitària. Sobre què passarà en el futur hem de tenir en compte que l’espai és finit. La tendència és anar a la publicitat digital combinada amb paper. Parlant de la contaminació visual però en el cas de Barcelona no hi ha, ja que està molt controlada. Va acabar la seva exposició comentant la tendència en futures normatives que passa per establir menys publicitat i que aquesta sigui de valor i que proporcioni algun servei. El criteri de digitalitzar és una inevitabilitat. S’ha de trobar un equilibri entre la càrrega comunicativa i el que la ciutadania percep. Finalment, Tania Cavada, directora de Màrqueting de JC Decaux España, va donar el seu punt de vista com a mitjà d’espais publicitaris. Va iniciar la seva exposició dient que s’ha d’oferir un valor afegit. El futur passa per donar aquest valor afegit a través de la tecnologia. Ja no es venen circuits, es venen audiències. A qui donarem el missatge i que sigui rellevant. És el concepte Smart Content: una publicitat més rellevant, més efectiva, de més valor, contextualitzada, més personalitzada i menys invasiva. L’automatització permet una comunicació adaptativa, generar campanyes adaptades al moment en què es troba el consumidor. La ciutat esdevé un espai de relació on algunes de les marques podem comunicar-se i relacionar-se amb les audiències. La digitalització permet disposar d’un component estratègic per a les empreses. Amb la combinació de l’us del mòbil obtenim un valor afegit i la possibilitat de combinar una campanya d’exterior amb les xarxes socials. Va acabar la seva exposició amb la següent cita: La transformación no solo es digital y es un camino. Acabada la seva intervenció es va donar pas al debat amb els assistents que vam poder formular aquelles preguntes directament als ponents. Finalitzat l’acte, es va poder gaudir de l’estona de networking acompanyada amb cafè i pastes.    [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies