La mirada indiscreta a la transparència

Josep Espín,

La mirada indiscreta a la transparència


15a sessió d'El Mirador Indiscret Existeix transparència entre anunciant i agència?

Dijous, 25 d'octubre de 2018

Consulta

10 principals conclusions Vídeo resum Les imatges

S’ha celebrat una nova sessió d’El Mirador Indiscret en el qual el concepte de transparència ha sigut el punt clau.

En aquesta ocasió, la moderadora ha estat Marta Catasús, experta en estratègia de mitjans i hem comptat amb la participació de Carla Tortosa, directora de McCann Barcelona, Rosa Gil, directora d’Ebiquity Barcelona i Carles Bosch, director de mitjans i CRM de Danone.

La sessió es va iniciar amb la intervenció de Marta Catasús que va introduir el tema d’aquesta quinzena trobada, “Existeix transparència entre anunciant i agència?” i ja donar pas a Carla Tortosa, representant el punt de vista d’una agència.

Va començar esmentant dos punts claus envers la transparència: 1. Hi haurà tanta transparència com l’anunciant estigui disposat a donar (i a pagar). 2. La transparència ha de ser bidireccional. Amb tot això, va definir el ROI (és el valor econòmic generat com a resultat de la realització de diferents activitats de màrqueting) com el resultat funcional i la confiança com el resultat emocional.

Seguidament, el segon ponent Rosa Gil, començà introduint la visió des d’una consultoria de màrqueting sobre la transparència publicitària, no obstant això, va passar el torn de paraula a la seva acompanyant María Palacios, Firm Decisions Managing Director Iberia la qual parlà sobre el recorregut que ha tingut la transparència al llarg dels anys i els estudis que s’han realitzat al respecte sobre el tema.

Rosa Gil va explicar que els anunciants estan en el seu dret a exigir totes les mesures per rellevar la falta de transparència i honestedat, definint-la que no és un matrimoni per amor, sinó un per conveniència en el que es determinen les pautes de la relació.

Per concloure, ens va fer cinc cèntims amb els punts claus de la seva perspectiva: 1. Una major transparència és l’única solució, 2. Definir les expectatives, els termes i condicions i un bon contracte, 3. Crear relacions no només tancar transaccions “partners”, 4. Alinear incentius i incrementar esforç per aconseguir l’excel·lència, 5. Mesurar la transparència a partir d’auditories i 6. Fer revisions anuals, verificar progressos i fer actualitzacions contínues.

L’últim ponent, Carles Bosch de Danone, va defensar la percepció dels anunciants. Manifestà que l’anunciant sempre espera que l’agència treballi en benefici de l’anunciant, ja que al capdavall, ells són els clients. No obstant això, va declarar que no sempre s’ha vist així. A més a més, va comentar que rapidesa, qualitat i bon preu són incompatibles a l’hora de fer una campanya eficient, i que comporta temps i paciència per aconseguir-ho.

Per finalitzar el seu torn, va llançar una pregunta a l’aire: “La transparència és bona... Però tothom la vol? Estem disposats a assumir els costos i les responsabilitats?

En acabar les tres ponències, va tenir lloc el torn de preguntes, en el qual els van comentar les seves opinions i dubtes! Per últim, vam tancar l’acte amb l’esmorzar del mirador, un bon moment per fer net working.

 [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies