La mirada indiscreta a la comunicació de la indústria musical

Josep Espín,

La mirada indiscreta a la comunicació de la indústria musical


13a sessió d’El Mirador Indiscret Music Inspiration: màrqueting, comunicació i estratègies de la indústria musical

Dijous, 31 de maig de 2018

Consulta: Els 10 punts clau Vídeo de les exposicions Les imatges

El passat dijous, 31 de maig  es va celebrar al Palau Robert la tretzena sessió d’El Mirador Indiscret, sota la temàtica del màrqueting, la comunicació i les estratègies de la indústria musical.

Internet i les plataformes digitals han canviat la forma en què consumim la música actualment. Si abans passava per la compra de vinils, Lp’s, cassets i més tard, cd’s, tot això va canviar amb l’arribada de les noves tecnologies. I si el consum de música ha canviat, també ho ha fet la forma en què grups i artistes distribueixen i promocionen les seves creacions. La relació amb els mitjans i la seva repercussió conviuen ara amb blogs, revistes online i ràdios digitals, amb retransmissions en viu, les plataformes digitals com Spotify, YouTube  i per descomptat amb les xarxes socials. Aquesta sessió la va moderar el vocal de junta de govern del Col·legi, Marc Puig. Marc Isern, director de  Vibracomunicación, a començar la seva ponència destacant els grans canvis que s'han produït amb la digitalització de la indústria musical. Va ressaltar l'aparició i la necessitat de les relacions públiques al seu sector, i va exposar com la relació entre els grups de música i els mitjans han canviat: abans, els músics necessitaven els mitjans de comunicació, però actualment la digitalització ha democratitzat el sector i el focus del sector rau en el músic. Segons Isern, ara tothom pot triomfar sense necessitat d'un mecenes, i els mitjans de comunicació són un vehicle per aconseguir credibilitat davant els programadors que són qui contracten els concerts. Tanmateix, Isern va donar importància a la necessitat de realitzar accions especials perquè la música arribi a un màxim nombre de gent, creant contingut original. Seguidament, Ruben Sierra membre fundador de La Pegatina i estudiant de Publicitat i Relacions Públiques va donar pas a la segona intervenció, on va comentar l'ús preferent de les xarxes socials per la distribució de La Pegatina. Ruben Sierra va explicar que actualment, el músic ha de ser també creador de contingut, i que no pot deixar de banda les seves xarxes socials. Quan ells començaven amb La Pegatina, no tenien diners per pagar publicitat, així que varen trobar en les xarxes socials un recurs per difondre el seu material i generar prescriptors. A més, va explicar com el marxandatge s'ha convertit també en una font d'ingressos important i va destacar la importància de cada concert com a generador d'experiències. Per últim va parlar Tito Ramoneda, president de The Project Barcelona. El ponent va donar importància al fet que la forma de consumir la música avui en dia és completament diferent de fa 10 anys. Va parlar de com abans podíem estar escoltant la mateixa cançó molts de cops i de com ara, al cap de 10 segons, ja volem canviar de cançó (especialment pel que fa als canvis d'emissores de ràdio). Va destacar el valor dels concerts en directe com a forma necessària per aconseguir diners, però també va parlar de com l'augment del fenomen de festivals ha fet perdre molts concerts de gira. Segons Ramoneda, molts artistes els surt més rentable actuar a festivals. Va comentar que, als festivals, els artistes poden arribar a cobrar el mateix que fent cinc concerts de gira. Tanmateix, va comentar que el públic dels festivals té un consum musical diferent, i que en moltes ocasions, els usuaris dels festivals no estan allà per escoltar els músics que hi toquen, sinó perquè busquen l'experiència del festival en si. Per últim, es va donar pas a l’esmorzar del mirador, on els assistents van tenir l’oportunitat de fer networking. Si t’has perdut alguna sessió, tens l’oportunitat de llegir els actes, accedir als 10 punts clau i veure les imatges i vídeo-resums a través dels següents enllaços: #12. Social Media Marketing on Retail! #11. Valors de marca. Marca amb valors. #10. Continguts col·laboratius: el poder de la co-creació a l’era digital #9. Platform revolution!: Les plataformes com a motor d’innovació digital #8. Sponsored Experiences! #7. Design Thinking! #6. La comunicació en l’era de la postveritat #5. Narrativa Transmèdia: una nova manera de comunicar #4. Influencers: Mite o realitat #3. Transformació digital i multicanalitat #2. Ecosistema Start-up: un impuls pel màrqueting del segle XXI #1. David contra Goliat: la comunicació que funciona més enllà de convencionalismes [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies