La mirada als Xatbots: la interacció amb els usuaris

Josep Espín,

La mirada als Xatbots: la interacció amb els usuaris


25a sesió del Mirador Indiscret XatBot: la interacció amb els usuaris Dijous, 28 de novembre de 2019. Consulta 10 principals conclusions  Video resum  Les imatges

Avui ha tingut lloc la nova edició del Mirador Indiscret. Aquest cop, centrada en el funcionament dels Xatbots i la interacció amb els usuaris. Hem escapat del tòpic de què els xatbots es dediquen únicament al servei atenció al client i hem posat sobre la taula la gran quantitat d'avantatges que ofereixen en el servei personalitzat a l'usuari.

En aquesta ocasió hem comptat amb la moderació d'en Maties Ramos, membre del consell executiu d’expansió, transformació digital, màrqueting i comunicació del Col·legi, qui ha presentat la sessió i als tres ponents d'avui; en Juan Antonio Robles, cofounder i vicepresident d'Adsmurai, l'Alberto Linares, cofounder i Innovation Manager a Everywoah i la María-Jesús Alonso, del departament de màrqueting de la UOC.

Tots tres ponents han exposat les utilitats dels xatbots en diferents sectors i amb diferents objectius i han puntualitzat tant la situació actual d'aquest servei com la tendència a futur que s'espera del seu ús.

El primer a realitzar la seva ponència ha estat en Juan Antonio Robles, qui s'ha centrat a donar valor i protagonisme a la relació entre l'usuari i l'empresa i ha destacat els avantatges mutus que proporciona l'ús d'aquest software.

L'Alberto Linares, d'everywoah, ha presentat la segona ponència de la sessió oferint-nos un punt de vista diferent i innovador. Gràcies a l'ús d'exemples i casos de la seva empresa ha destacat la força de la narrativa i les experiències multiplataforma per tal de generar experiències d'alt valor en els usuaris.

Ha conclòs la sessió la María-Jesús Alonso, de la UOC. En aquesta ponència ha traslladat el concepte dels xatbots a un sector més formal com ho és el de l'oferiment de serveis d'una universitat. A la vegada que els xatbots poden servir d'ajuda creant un contacte més proper i personalitzat, encara es dóna en els usuaris la persistent voluntat d'interactuar amb una persona i no pas amb un robot.

Un cop acabada la sessió, s'ha obert un torn de preguntes on els assistents han traslladat els seus dubtes i inquietuds respecte del què el món tecnològic i l'ús de xatbots poden arribar a suposar en una societat cada cop més connectada.

[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies