Inversió publicitaria en mitjans digitals

Josep Espín,

Inversió publicitaria en mitjans digitals


IAB: Estudi de la inversió publicitaria en mitjans digitals 2018 Descarrega l'estudi aquí

Un any més, l'Associació de la publicitat, el màrqueting i la comunicació digital a Espanya (IAB Spain) amb la col·laboració de PwC ha elaborat l'estudi sobre la Inversió Publicitària en Mitjans Digitals 2018.

La inversió publicitària va créixer fins a un 13,5 més en comparació a l'any 2017, amb un xifra de 1.972 milions d'euros. Aquest resultat es distribueix entre diferents suports: qui encapçala la llista el desktop i mobile amb 1.858 milions, darrere seu aquesta la publicitat exterior amb 61 milions; a continuació aquesta native i branded content amb un total de 43,1 milions; li segueix l'àudio online amb 6,5 milions; finalment trobem la televisió connectada amb 2,8 milions.

Així doncs, la publicitat digital representa una penetració del 34,3% respecte al total invertit i enforteix la seva posició en el rànquing de mitjans, aconseguint acostar-se al resultat del líder de la implementació, la televisió amb un 37,1%.

En termes de sectors que més inverteixen en publicitat, Automoció és el rei del rànquing amb un 23,7%. En segon lloc li segueix Gran Distribució amb un 10,9% amb les companyies El Corte Inglés i Hipercor com principals marques. Seguidament, la Bellesa, Higiene i Coméstica s'emporta el tercer lloc amb un 9,2% on destaca l'empresa Procter & Gamble. Després segueixen altres sectors com a Alimentació i Begudes (8,4%), Banca (7,6%) i Telecomunicacions (7,3%).

Si vols saber com continua l'informa, llegeix-lo aquí[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies