Guanyadors Premis Impacte

Josep Espín,

Guanyadors Premis Impacte


Les campanyes "Mediterràniament" d'Estrella Damm i el Festival Primavera Sound en l'àmbit comercial, a més de les campanyes de "La Marató" de TV3 i de "Proactiva Open Arms" en l'àmbit social, són les acciones de comunicació que més han impactat a la societat catalana.

Els candidats als premis han estat proposats per col·legiats i professionals del sector i han participat aquelles campanyes o accions globals de comunicació, publicitat, relacions públiques o bé accions a les xarxes, realitzades en la seva totalitat o en part a Catalunya i que han desenvolupat una estratègia de comunicació notòriament exitosa o han tingut una gran repercussió mediàtica en la societat catalana. També s’ha tingut en compte el caràcter innovador i creatiu de les campanyes de comunicació.

D’acord amb el veredicte del jurat composat per l’actual junta del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques, les entitats guanyadores del Premis Impacte 2016 en l’àmbit comercial són  “Mediterràniament” d’Estrella Damm i el festival Primavera Sound, mentre que en l’àmbit social han estat guardonades “La Marató” de TV3 i la iniciativa no governamental “Proactiva Open Arms”.

Damm va ser la primera empresa a Espanya que va fer un videoclip musical per donar publicitat un producte, associant els valors de la marca a un estil de vida que es resumeix en el claim: Mediterràniament. Al llarg dels 7 anys les històries es mantenen: espais naturals i costaners, bona sintonía i amistat, esport, cultura i gastronomia mediterrànies. Tot això ha tingut una gran repercussió a nivell de notorietat de la marca i un increment de les vendes amb presència amb més de 85 països. De fet, tres setmanes després de l'estrena, el curt ha rebut més de 7,5 milions de visualitzacions a xarxes socials.

 

Per una altre banda, el Festival Primavera Sound ha centrat els seus esforços en compaginar en els seus cartells les darreres propostes musicals de l’àmbit independent junt amb artistes de contrastada trajectòria, obrint-se a qualsevol estil o gènere, tot i centrar-se especialment en el pop, rock i les tendències més underground de la música electrònica i de ball. Tota la seva comunicació pilotada íntegrament per la pròpia organització ha anat evolucionant de forma transversal. En aquesta comunicació, les xarxes socials ocupen un lloc protagonista. A més, Primavera Sound s’ha consolidat com el festival urbà per excel·lència amb unes característiques úniques, ja que genera un gran interès arreu del món i és percebut com un esdeveniment ineludible convertint-se en un referent internacional de la música independent.

sound_1

La Marató de TV3 promou més de 2.000 activitats populars. Prop de 700 poblacions es mobilitzen i prop d’ 1 milió de persones hi participen. Es fan més de 4.000 xerrades divulgatives als centres de secundària i més de 1.000 instituts fan conferències. D’altra banda, el programa de televisió és líder d’audiència cada any, més de 15 hores en directe, en què la televisió pública és referència indiscutible. El “Disc de la Marató” és el més venut del món en un sol dia. Són més de 200.000 còpies venudes, amb la participació altruista de cantants i grups d’aquí i de tot el món, molts d’ells, de primer nivell mundial. A més, el llibre de La Marató encapçala el rànquing de vendes en català. Són només algunes dades per fer palesa els extraordinaris mèrits d’aquesta exitosa iniciativa.

Marato_1

Proactiva Open Arms es una oenegé badalonina que segons ells mateixos expliquen “es dediquen a salvar vides de refugiats al mar”. A principis del passat setembre es van traslladar a Lesbos per ajudar als refugiats que arriben a la costa grega. A partir d’aquí mitjançant totes les vies i tècniques de comunicació possibles, en especial les xarxes socials,  i amb l’ajut de voluntaris, van aconseguir sacsejar els mitjans de comunicació i la societat catalana. Més de 20.000 persones han fet donatius. S’han adreçat a més de 6.000 nens i nenes a les escoles de Catalunya per explicar la situació i la seva tasca. La gent esperava cada dia el post de la nit per veure quina havia estat la situació del dia.

Proactiva_1

Així mateix la Junta de Govern ha decidit atorgar el títol de membre d’honor del Col·legi a Gerard Olivé, founder de la consultora especializada en e-business i màrqueting digital BeRepublic i co-founder d’empreses com Wallapop i Deliberry, entre d’altres. Olivé va ser anomenat un dels 20 emprenedors més influients d’Espanya segons l’IESE.

olive

Campanyes finalistes

La deliberació per part del jurat, no va ser una tasca fàcil donada la qualitat, creativitat  i innovació en l’estratègia comunicativa de les campanyes que optaven als premis, factors que s'han tingut en compte per fer la selecció. En aquest sentit, les campanyes finalistes als Premis Impacte han estat:

Premis Impacte Comercial

“All you need is cheese” de Switzerland Cheese. Una campanya desenvolupada durant el The Barcelona Shopping Night amb la col·laboració de la xef Mey Hoffman.

“#Aprop Llet Nostra” de Llet Nostra. Campanya per transmetre al consumidor final la implicació de Llet Nostra amb el món ramader i la importància de fer-li costat per garantir la seva continuïtat. S'ha comptat amb la col·laboració de grup de rock català, Teràpia de Shock.

Gal·la Premis Gaudí, per la campanya de promoció del premis i les accions de relacions públiques.

La Grossa, per la seva campanya de publicitat, les accions de comunicació online i de relacions públiques.

Roca Barcelona Gallery, de Roca. Edifici emblema de la marca a Barcelona. Aquest espai és una proposta d’experiència de marca que acull activitats socials, culturals i esportives.

“Solis, cultivando un mundo mejor”. Campanya amb la que Solís posa sobre la taula una reflexió sobre quin planeta deixarem als nostres fills.

Premis Impacte Social 

“Pacte de Sang, pacte de vida” del Banc de Sang i Teixits de Catalunya. Campanya viral sense pressupost que va incrementar el nombre de donants.

“Ari-Enrollate” de Proyecto ARI. Campanya solidària de micromecenatge. Acció nascuda d'una noia jove i la seva família, per recaptar fons per dotar a la sanitat catalana d'una tecnologia d'última actualitat per al tractament de la leucèmia. Campanya en mitjans de comunicació, xarxes socials, creació del web del projecte i concert solidari.

“1 Origami 1 euro”. De la Fundació Mútua General de Catalunya. Projecte inspirat en la història de la Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la malaltia produïda per la bomba atòmica d'Hiroshima fent 1.000 grues de paper anomenades origamis, tal i com explica una antiga llegenda japonesa. Sadako no va superar la malaltia i no va poder acabar de fer-les totes, però els seus companys de classe van acabar de fer les 1.000, convertint així la història en un símbol de pau arreu del món. Recollint l'esperit d'aquesta iniciativa, la Fundació Mútua General de Catalunya l'ha traslladat a les escoles catalanes, convertint els origamis creats pels seus alumnes en un donatiu solidari de 50.000 euros per a 3 causes solidaries: la Fundació Josep Carreras, la Fundació Catalana Síndrome de Down i la Marató de TV3.

“Els imprescindibles” de la Fundació bancària la Caixa. Combina campanya de publicitat i accions online.  Un homenatge a les persones que formen part d’entitats socials del país per tirar endavant milers de projectes d’ajuda social i que denomina, els imprescindibles.

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies