Estudi del sector

Josep Espín,

Estudi del sector


Estudi del sector 2016 Resum de dades més significatives Radiografia de les necessitats en publicitat i relacions públiques de les empreses i agències a Catalunya El sector i els professionals de la Publicitat, les Relacions Públiques, el Màrqueting i la Comunicació estan vivint un moment de plena transformació degut als grans canvis tecnològics -especialment- sociològics, econòmics i polítics que han tingut lloc en un temps molt curt. Es tracta d’un sector que, a la seva vegada, ofereix serveis a empreses i entitats de tots els sectors i, per tant, es veu fins i tot més afectat pels canvis que d’altres. És per això que amb l’objectiu d’avançar-se als nous temps, és fonamental que tant els propis professionals, com les empreses, institucions i els centres formatius coneguin quines són les competències que més valoren les empreses i agències i les necessitats que preveuen que tindran en el futur, per formar-se i reciclar-se d’acord a la nova realitat de serveis i especialitats que es demana. Per contribuir a conèixer a fons aquestes noves necessitats, el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, amb la col·laboració de les principals escoles universitàries de Catalunya, de la Cambra de Comerç de Barcelona, el Club de Marketing de Barcelona i l’Associació Empresarial de Publicitat ha elaborat l’estudi ”Radiografia de les necessitats en publicitat i relacions públiques de les empreses i agències a Catalunya”. L’estudi fa palès que actualment el sector agrupa una gran diversitat de disciplines i especialitats: des del disseny gràfic, el màrqueting digital, la producció i gestió d'entorns i eines digitals, la producció audiovisual, l’estratègia, la creativitat, la creació i redacció de continguts, la comunicació corporativa, la producció d'esdeveniments o la gestió de projectes....  En totes elles, la capacitat d’adaptar-se al canvi, el dinamisme i la visió estratègica sobresurten com a principals competències que es requereixen del sector. Us convido a conèixer les principals conclusions d’aquest primer estudi, que desitgem que pugui servir com una primera aproximació per arribar a disposar de la radiografia del sector de la comunicació i màrqueting corporatiu, la publicitat i les relacions públiques a Catalunya. Rosa Romà Degana   [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies