Comunicat sobre el conflicte Rússia/Ucraïna

Josep Espín,

Comunicat sobre el conflicte Rússia/Ucraïna


Comunicat del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya sobre les conseqüències del conflicte Rússia/Ucraïna en el sector professional.  

Barcelona, 26 de febrer de 2022. En relació amb el conflicte bèl·lic iniciat entre Rússia i Ucraïna i les conseqüències directes que aquest fet té sobre el sector professional, la Junta del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya vol expressar: D'una banda, la condemna de tot tipus de violència, guerra i vulneració dels drets humans. No només generen un fort impacte sobre les persones que viuen en els països en conflicte, sinó que també ho fan mundialment. Aquest clima d’alerta i incertesa que estem vivint pot tenir conseqüències a nivell econòmic a Catalunya i al món, en un moment delicat després de dos anys de pandèmia. En un context de màxima tensió i bel·licisme, amb continguts que omplen tots els mitjans de comunicació i les xarxes socials, les marques es veuen interpel·lades a adaptar-se al moment, sovint contenint les seves inversions i activitats de màrqueting i comunicació local i internacional, tant per responsabilitat social com per desconfiança. Malauradament, aquest conflicte ja ha començat a generar problemes i accelerar la presa de decisions impulsives al voltant de les marques i els seus patrocinis, alguns dels quals ja s’estan cancel·lant en el món de l’esport, en concret en equips de futbol o de Fórmula 1. Des del Col·legi anirem seguint puntualment les implicacions que se’n vagin derivant i informant d’aquelles que ens puguin afectar més directament en els nostres àmbits d’actuació i territori. D’altra banda, i en aquest sentit, volem posar en valor la necessitat que la informació provingui de fonts contrastades per tal de garantir la veracitat i l’actualitat reals dels continguts que es publiquen principalment a través de les xarxes socials. Els mitjans de comunicació juguen un paper clau a l’hora de facilitar a la ciutadania la possibilitat de fer un seguiment de qualitat de l’actualitat informativa. En aquest sentit, és previsible que el consum de xarxes digitals torni a créixer de manera exponencial com a conseqüència del seguiment del conflicte i també, en conseqüència, augmenti la intoxicació informativa. Per últim volem constatar que el sector del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions públiques es troba en un moment de recuperació i de transformació a conseqüència de la pandèmia de COVID-19 que es podria veure estroncat per aquest conflicte geopolític, per la qual cosa -i, en primer lloc, per raons humanitàries de la població directament afectada- desitgem que s’acabi el més aviat i que s’evitin més conseqüències negatives per al nostre sector i l’economia del país.  
 [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies