Cent! Pere Prat Gaballí.

Josep Espín,

Cent! Pere Prat Gaballí.


Cent! és l’acte de commemoració del centenari de la primera classe de Publicitat impartida a Catalunya i a Espanya per Pere Prat Gaballí, pare de la publicitat catalana i espanyola que el Col·legi va celebrar el dijous 14 d'abril de 2016 al Saló Daurat de la Casa Llotja de Mar.

L'acte es va iniciar amb les paraules de benvinguda del director gerent de la Cambra de Comerç de Barcelona, el Sr. Xavier Carbonell, que va indicar que "ens hem trobat en una cambra amb adults i joves; gent que té història i gent que ha de fer història".

El Sr. Ton del Pozo, degà del Col·legi, va destacar, en la seva intervenció, la figura del Dr. Pere Prat Gaballí: "Pioners com Prat Gaballí han fet de Barcelona un referent de la comunicació mundial i del disseny”. Així mateix va donar les gràcies a totes les persones que van fer possible l’acte i agraïr als col·laboradors el seu suport.

Aprofitant el marc de la celebració del Centenari, el Sr. Xavier Franco, secretari del jurat del Premi Prat Gaballí, va fer el lliurament de la VII Edició a Natàlia Lozano Monterrubio, pel seu treball: “Critical PR in Food Communication and Social Media. The Case of European Food Safety and Promotion Authorities”.

PicMonkey Collage5

A continuació va tenir lloc la ronda sota el títol "D'on ve i cap a on va la publicitat?". La ronda d’intervencions va estar encapçalada per Joaquín Lorente, un dels millors publicitaris del món, el qual és el paradigma d’una vida puntera i trencadora en l’evolució de la creativitat i la comunicació. Ens oferí la seva visió i coneixement del nostre sector, i la influència que Pere Prat Gaballí va exercir sobre ell, va declarar que “La portada de “Pensa, és gratis” està inspirada en una lliçó sobre els colors, que vaig aprendre de Pere Prat Gaballí” i que no podem oblidar, que la clau per ser un bon publicitari és: “Viure el producte, pensar en la marca, i construir-la”.

Eva Snijders va agafar el relleu. Amb 20 anys d’experiència al sector de la comunicació i les relacions públiques internacionalment reconeguda com especialista en Storytelling, Snijders ens va oferir una ponència molt inspiradora, on entre d’altres, va destacar l’ “Adéu a les especialitzacions i l’Hola al treball per projectes. Junts, alhora, en un món molt més col·laboratiu.”

La darerra intervenció va estar la de Daniel Solana, un dels millors creatius publicitaris i visionaris del nostre sector que ens va oferir els seus coneixements fent una metàfora sobre les fulles que veiem d’un bosc, i les seves arrels, posant focus en que “Ens preocupa allò que es veu però ens hauria de preocupar més allò que no es veu” i afirmant que “No ens hem de cansar de reivindicar la creativitat; ja que la necessitem en totes les àrees, i etapes dels projectes.”

PicMonkey Collage2

Àlex Marquina, va donar pas a un debat molt interessant on els anterior professionals del sector debatien sobre el passat, present i futur de la publicitat, i sobre com s’ha de jugar a la indústria en aquests nous reptes que se’ns presenten a les persones que ens hi dediquem a la publicitat i relacions públiques, finalitzant amb un torn de preguntes per part dels assistents.

PicMonkey Collage3

Finalment, Ton del Pozo va cedir la paraula al Sr. Jordi Vilajoana, secretari de difusió i atenció ciutadana de la Generalitat de Catalunya, que va fer la cloenda de l’acte, i donant pas a tots els convidats a gaudir d’un còctel i una copa de cava, cortesia de Sagardi i a visitar la petita exposició de cartells publicitaris contemporanis al Sr. Pere Prat Gaballí, que Marc Martí va cedir per a crear un espai de mostra.

PicMonkey Collage

Des del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques, volem donar les gràcies a la Cambra de Comerç, Marc Martí, Valkiria, Sagardi, Road per la col·laboració en el centenari.

Fes click aquí per veure totes les fotografies de l'acte i aquí per veure el storytelling del Cent!

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies