Canvis en el màrqueting infantil dels últims anys

Josep Espín,

Canvis en el màrqueting infantil dels últims anys


CANVIS EN EL MÀRQUETING INFANTIL DELS ÚLTIMS ANYS Dijous, 31 de gener de 2019 a les 09.00 h Check-in d’assistents de 08.30 a 09.00 h. L’acte finalitza a les 10.30 h. Palau Robert (Pg. de Gràcia, 107. Barcelona) Inscriu-te a l’esmorzar del Mirador!  És gratuït!     Passada la campanya de Nadal i Reis, des del Col·legi ens hem preguntat quins canvis s'han donat durant els últims anys en el sector del màrqueting infantil donada la potent irrupció del món digital i les noves tecnologies, l'empowerment del mateix públic infantil i la promoció del missatge d'igualtat entre nens i nenes que cada vegada té més força. Han afectat aquestes tendències de la societat en el tipus de productes que van dirigits a nens i nenes i a la comunicació que es fa d'aquests?

Hi ha estudis que asseguren que els nens i nenes entre 6 i 11 anys estan igual d'involucrats en el món real que en el virtual. I altres que el 60% dels nens i nenes de menys de 12 anys juguen amb la consola, l'ordinador i el mòbil dels pares i que 4 de cada 10 es conecten a internet almenys una vegada a la setmana. D'altra banda, aquest any hem vist com la campanya d'Abacus recalcava que deixem jugar a cada nen/nena amb el que vulgui, independentment si la joguina l'hem considerat tradicionalment de nen o de nena.

Davant aquesta realitat doncs, quines són les estratègies que segueixen les empreses que treballen en el sector infantil? En aquesta nova sessió del Mirador Indiscret hem convidat a 3 empreses del sector infantil perquè ens expliquin com treballen ells davant aquesta realitat. De la mà d'aquestes esperem poder respondre preguntes com: Han canviat el tipus de joguines que volen els nens i nenes d'avui en dia? Cal vendre'ls el producte als petits, a més a més dels pares? Quina és la influència del que diu el nen o la nena que vol en la decisió de compra dels pares? Quin tipus d'estratègia i comunicació es fa servir en cada cas? Com varia el missatge que es dirigeix a cada un dels targets? Com ha augmentat la comunicació i/o publicitat online en aquests últims anys? Segueix sent necessària la TV per arribar tant a petits com a grans? Després de l'any de la revolució del feminisme a escala mundial, es té en compte la igualtat en la comunicació de les joguines o encara es fan i es comuniquen com a tals joguines de nen i joguines de nena?

El pròxim 31 de gener posarem a debat aquestes qüestions en una sessió moderada per Patricia González i en la que comptarem amb Jorge Esteve, Anna Gago i Sergio García.

foto-redonaJorge Esteve (@jorge_esteve) Director The Modern Kids & Family Barcelona
Professional que posseeix una dilatada experiència en el món del màrqueting i la publicitat. Actualment director de The Modern Kids & Family (TMKF) a Barcelona, la primera agència de comunicació i màrqueting infantil, adolescent i familiar.
Amb anterioritat ha exercit diverses funcions en diferents agències de Barcelona, entre les quals destaca la direcció l'oficina barcelonina de Grupo Moliner i Marketing Kids, la direcció creativa i general de Arkhé, a més d'exercir el lloc de director creatiu executiu a KGB i CIA i la direcció de nou negoci i estratègia a la multinacional francesa The Brand Nation. Al llarg de la seva carrera ha liderat i desenvolupat projectes per a empreses com Mattel, DKV, BIC, Bimbo, Pepsico, Grup Planeta, Henkel, Nestlé, Ferrero, Grup Argal, Inditex o Isdin, entre moltes altres.
baixaAnna Gago Brand Manager a Penguin Random House

L'Anna fa 8 anys que treballa al sector del llibre. Va començar la seva carrera professional al món editorial a l'equip de màrqueting infantil i juvenil de l'Editorial Planeta i, després de passar per diverses divisions, l'any 2016 es va incorporar a l'equip de Penguin Random House Grupo Editorial on segueix actualment com a responsable de màrqueting estratègic dels segells literaris i de l'àrea infantil, juvenil i còmic.

És llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la UB i en Investigació i Tècniques de Mercat per la UPF.

sergio-redondaSergio García (@sergiogpino) CEO i Co-founder Petoons Studio

Sergio García va néixer a Barcelona. És director i cofundador de Petoons Studio, incubadora transmèdia de marques infantils i familiars creada l'any 2017 i guanyadora del Premi PlayStation Talents al Millor Joc Infantil. Amb més de 20 anys d'experiència en màrqueting i comunicació digital treballant per a grans marques com Coca-Cola, Desigual, Mango, MicrosoftTelefonica i Volkswagen entre altres, va fer el salt a l'emprenedoria formant part de l'equip fundador de Wallapop com CMO i posteriorment creant Petoons Studio. És llicenciat en Ciències de la Informació i Comunicació per la UAB i Màster en Creació i Desenvolupament de Videojocs per la UEM.
 [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies