Camins paral·lels, per Xavier Mitjavila

Josep Espín,

Camins paral·lels, per Xavier Mitjavila


La setmana passada ja anticipàvem el que finalment ha succeït. Ja tenim el Decret llei que regula els nous ERTOs. Publicat al BOE just el dia abans que acabés el termini, amb el temps just de llegir la lletra petita, interpretar el text, prendre decisions i comunicar-les als treballadors. Tot al darrer minut. Hem tingut tres llargs mesos per a fer les coses com caldria, però finalment ho fem tot al darrer minut. Sovint lleis i realitat transiten per camins paral.lels. I això em fa pensar en un parell de casos on aquests camins sembla que només es trobaran a l’infinit. El primer d’ells és el cas d’Uber. Un servei posat a disposició dels consumidors que el van acollir amb molt d’éxit i va créixer a les principals ciutats amb molta rapidesa. Una appli guanyadora, uns drivers que sovint ho eren a temps parcial i complementaven els seus ingressos dedicant un temps a aquesta activitat i un consumidor satisfet pel servei i el preu. Un servei que va ser denunciat, que va tenir una vaga de taxistes en contra i que finalment ha desaparegut dels nostres carrers per una llei. L’altre  cas és el de Glovo. El mateix èxit amb una appli i oferta excel.lents, i uns riders interessats a dedicar-hi unes hores al dia a canvi d’un sou i unes cobertures socials més o menys justos. Un servei també denunciat i que aquesta setmana el Tribunal Suprem pot haver sentenciat a mort declarant que els riders no són autònoms i que l’empresa els haurà d’integrar dins la seva estructura, en contra de l’opinió del Tribunal de Justícia de la UE. Quan en altres indrets del món aquestes iniciatives estan funcionant sense traves legals i és evident que un dia, ens agradi o no, el món serà així, no seria millor anticipar-ho i fer lleis per a que tothom hi sortís guanyant? Fins quan posarem portes al camp?
Xavier Mitjavila va iniciar la seva carrera professional a Danone on va ser Director de Màrqueting a Portugal, Itàlia, França i Espanya. Després d’aquesta etapa va arribar a Danone Itàlia com a director general. Així, Mitjavila ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional en la companyia làctia abans d’entrar a JDE a l’abril de 2013. Jacobs Douwe Egberts (JDE) és una multinacional alimentària, que es defineix com “la major companyia del món dedicada únicament al cafè” i compta amb marques molt populars a Espanya, com Café Marcilla, Saimaza o càpsules de cafè L’Or i infusions com Hornimans. A JDE ha estat general Manager a Espanya, Europa del Sud i després França. Més informació a http://xaviermitjavila.com/
Col·laboració amb el Col·legi: Xavier Mitjavila  |  Mitja Vida
[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies