#7. Design thinking!

Josep Espín,

#7. Design thinking!


El Mirador Indiscret. La comunicació i el màrqueting del futur sense embuts #7. Design thinking! Dijous, 21 de setembre de 2017 a les 09.00 h Check-in d'assistentes de 08.30 a 09.00 h. L'acte finalitza a les 10.30 h. Palau Robert (Pg. de Gràcia, 107. Barcelona) Fes la teva inscripció aquí. El "design thinking" s'ha erigit en els últims temps com a eina de gran utilitat enfocada a fomentar la innovació en les organitzacions d'una manera eficaç i amb èxit. Això es deu al fet que, gràcies a la seva aplicació, es generen importants beneficis en el disseny de solucions, permetent a les empreses obtenir millors resultats en la seva comercialització. - posant al client en el centre de la presa de decisions. Així, el "design thinking" es presenta com una metodologia per desenvolupar la innovació centrada en les persones, oferint una lent a través de la qual es poden observar els reptes, detectar necessitats i, finalment, solucionar-les. En altres paraules, el "design thinking" és un enfocament que se serveix de la sensibilitat del dissenyador i el seu mètode de resolució de problemes per satisfer les necessitats de les persones d'una manera que sigui tecnològicament factible i comercialment viable. Aquesta sessió comptarà amb la presència de Merce Piera, vocal Junta de Govern del Col·kegi, com a moderadora, Maria SantolariaVenture Design d'InnoCells, Anna Ripoll, CEO and Experience designer a Intuitiva, David Vilella, mSchools manager a GSMA . Maria Santolaria (@msantolaria). Maria Santolaria  es Head of Venture Design a InnoCells, eix de nous negocis digitals de Banc Sabadell. Anteriorment, fou la responsable d'Human-Centered Innovation del Banc Sabadell, on va liderar projectes per impulsar la cultura del disseny. Així mateix, abans de treballar a Banc Sabadell, va treballar a Fjord Madrid i Smart Design San Francisco, ambdues empreses premiades en consultoria de disseny i innovació. Abans de traslladar-se a San Francisco, va treballar a Infonomia, una de les principals empreses de consultoria d'innovació d'Espanya. També és la responsable de TEDxYouth @ Barcelona i cofundadora de TEDxBarcelona. Alguns dels seus clients han estat: Microsoft, Samsung, HP, Huawei, Sanitas, Santander i Fundació La Caixa. Posseeix diplomes pels seus graus i màster cursats a la UAB (Barcelona), Universitat Ramon Llull (Barcelona) i CCA (San Francisco) i ensenya Design Thinking a diverses escoles i organitzacions i mentors d'algunes start-ups. Anna Ripoll (@annaripollb). anna_ripoll"M'agrada parlar i entendre a les persones, saber què és el que realment necessiten, pensen, esperen i desitgen. Aquesta curiositat és la base per fer la meva feina: ajudar a empreses i institucions a conèixer millor els seus clients per oferir-los serveis i productes amb ànima, que connectin directament amb les seves emocions, però que a la vegada siguin rendibles i alineats amb els seus objectius estratègics". Així, és com es descriu a ella mateixa. El 2007 va fundar Intuitiva (intuitiva.com) des d'on fan projectes per empreses i institucions com Danone, CaixaBank, Generalitat de Catalunya, FC Barcelona, Gas Natural, Universitat Oberta de Catalunya, IESE Business School i col·laboren amb consultores com IBM, Fjord (Accenture) i Hewlett Packard (HP). David Vilella (@DdVilella). david_linkedinLlicenciat en administració i direcció d'empreses per la UB, Media MBA per la universitat Ramon Llull i màster en creació multimèdia i serious games per La Salle. Durant uns anys va treballar en projectes relacionats amb la televisió, el cinema i el teatre musical. En una segona etapa professional va decantar-se per projectes lligats a la innovació oberta i els living labs. Actualment, treballa per la GSMA i desenvolupa diverses iniciatives de mSchools com Toolbox, Mobile History Map i EduHack.  [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrado el Día de la Publicidad con una chocolatada con churros y anunciando las claves de los Premis Impacte y " La Nit del Màrqueting i la Comunicació ", que regresan a Barcelona el 3 de julio de 2025 a las 18:30 en un espacio icónico del Port Vell: el ACEx, el antiguo IMAX.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Modificar cookies