El sector és capaç d'assolir reptes inimaginables.

Josep Espín,

El sector és capaç d'assolir reptes inimaginables.


La pandèmia demostra que en situacions límit el sector del màrqueting i la comunicació és capaç d’aconseguir reptes inimaginables.

Barcelona, 21 de juliol de 2021. Ahir la tarda va tenir lloc la darrera sessió d’El Mirador Indiscret de la temporada que va posar el seu focus en la ciutadania i en la seva pròpia transformació digital durant aquest darrer any i mig de pandèmia, una transformació que ha repercutit en la relació, entre altres, amb el Sistema Català de Salut. El debat, que portava per títol “La transformació dels ciutadans en temps de pandèmia” va ser moderat per Enric Jové, CEO de McCann Worldgroup Barcelona i Chief Innovation Officer de McCann Worldgroup España i va  comptar amb la participació de Rosa Romà, directora de Ciutadania, Innovació i Usuari del Servei Català de la Salut;  Marc Bataller, director de Comunicació del Departament de la PresidènciaJesús Llamazares, Chief Executive Officer de BeRepublic i Ana Macpherson periodista de La Vanguardia especialitzada en temes de salut. Rosa Romà va a destacar que un dels objectius que es plantejaven des del Departament de Salut era posar el pacient en el centre i el que ha fet la pandèmia és accelerar aquest procés. “El ciutadà ha demostrat que és present, que vol estar informat i que vol tenir un paper actiu”. Romà va explicar també que es va tenir la necessitat d’arribar a 7,5 milions de persones per la qual cosa es van definir uns àmbits d’actuació centrats en, d’una banda, generar informació immediata difosa a través de les xarxes socials i amb la relació amb els mitjans de comunicació, d’altra banda, evitar les fake news i, finalment, acompanyar el ciutadà en els diferents moments emocionals. Per últim, va concloure que “quan hi ha un repte clar, som capaços de trobar solucions més enllà del que creiem imaginable”. Per la seva part Jesús Llamazares va destacar que “la pandèmia ha transformat moltes situacions en l’àmbit de la salut, però també en altres àmbits i comportaments, com el teletreball o la compra online”. Per Llamazares, les empreses i institucions van reaccionar ràpidament i la ciutadania va respondre bé. Va destacar també que hi havia empreses que estaven més preparades per la digitalització perquè tenien un pla més madur abans de la Covid. Conclou que “hem estat capaços de fer les coses ràpid i reinventar-nos”. En el torn de Marc Bataller, des del punt de vista de l’Administració, havien d’informar a la ciutadania i ho feien a través de les rodes de premsa. Conscients que hi havia un gran volum d’informació que arribava al ciutadà des de diferents fonts, tenien l’objectiu de donar informació veraç per tal de transmetre certesa i generar tranquil·litat. En qualsevol cas, “la mateixa informació que es donava generava més demanda d’informació”, afirma. Per Bataller, la pandèmia va dur moments durs però també reptes enriquidors des d’un punt de vista professional. Per ell, ha estat la pandèmia de la solidaritat, en què “les teves accions poden perjudicar o beneficiar els altres”. Finalment, Ana Macpherson va donar la seva visió com a periodista especialitzada en temes de salut. Es van trobar en què havien de fer la mateixa feina, però des de casa, com va passar en la majoria d’empreses. En aquest sentit, a La Vanguardia no va haver-hi una reorganització interna, però sí que es van trobar que la secció va prendre rellevància. El món es va parar, només existia Covid i s’havia de fer una portada diària que girava al voltant d’un únic tema. Per a Macpherson el moment més complicat va ser quan es van produir els brots de juliol, que “ens van agafar desarmats de fonts per saber què passava i com entendre-ho. Ens va posar sobre l’avís que podíem tenir sorpreses durant la pandèmia”.        [:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Ayer 27 de junio en Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dentro del marco de los miradores que el Col·legi organiza mensualmente, presentaron los resultados del informe de las principales tendencias de los Premios BCMA 2024 en branded  content.

Este jueves 30 de mayo,  se ha celebrado otra sesión del Mirador, un encuentro mensual que organiza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya en el Palau Robert sobre temas de actualidad y tendencias del sector.

En esta ocasión el Mirador ha centrado su mirada en el impacto de los patrocinios en los eventos deportivos, y ha contado con la participación de Hugo Laborda, Responsable de patrocinios en CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; y Cinto Ajram, Fundador y CEO de CA Sports. Todos ellos bajo la moderación de Jordi  Aragonés, Founder y CEO de El Impacto Sponsorship y miembro del Comité de Apoyo de la Junta de Gobierno del Col·legi.

Modificar cookies