Internacionalització: creixement i prestigi

Josep Espín,

Internacionalització: creixement i prestigi


La internacionalització aporta creixement, coneixements, competitivitat i prestigi

  Barcelona, 31 de març de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí una nova sessió d’El Mirador Indiscret, en aquesta ocasió posant la mirada a la Internacionalització en màrqueting i comunicació, per aprofundir sobre els reptes i oportunitats que representa. Mercedes Piera, Consultora en RP i protocol i Coach a MP Public Relations Services ha estat l’encarregada de moderar aquesta sessió que ha comptat amb la participació de Cristina Serradell,  directora de la Unitat de Negoci Internacional d’ACCIÓ; Oscar Iniesta, soci director sènior de LLYC i David Boronat, Executive President de Multiplica. Mercedes Piera ha introduït la sessió i ha donat pas a les intervencions dels participants. Cristina Serradell ha explicat els tres motius principals pels quals una empresa decideix internacionalitzar-se. El primer motiu és créixer. Si una empresa ha de créixer i arribar a més públic necessita sortir a fora. En segon lloc, per diversificar el risc i fer les empreses més resilients. Per últim, per ser més competitius. D’altra banda, ha remarcat que internacionalitzar-se és una inversió a mig termini que requereix d’un muscle financer i s’ha de fer de forma planificada per assumir aquests costos. Ha afegit que és necessari definir una estratègia, realitzar un bon anàlisi intern, saber on volem anar i a través de quins canals i amb quins recursos. Per la seva part Oscar Iniesta ha iniciat la seva intervenció afirmant que la internacionalització és un procés viu que un cop comença no acaba, ja que evoluciona. D'altra banda, per Iniesta  l'empresa ha de tenir una cultura i vocació global, i una missió social. El propòsit enfocat a la internacionalització és clau. Per acabar, ha donat algunes claus per a la internacionalització: Tenir una vocació internacional del negoci;  Disposar d’una aposta corporativa estratègica; Aconseguir unes aliances amb xarxes internacionals; Tenir gent dins l'empresa disposada a sortir a l'exterior. La darrera intervenció ha estat per David Boronat que ha compartit els seus aprenentatges des de la seva experiència. Per Boronat hem de ser conscients que quan t'internacionalitzes ningú no t'està esperant. Si arribes a un mercat on hi ha competència has d’identificar molt bé quin és el teu tret diferencial i específic. Ha parlat també de la importància d'entendre la cultura i la societat del lloc on et trobes per no fracassar, d'aquí la necessitat d'establir-se en el lloc on vols obrir mercat. També ha comentat que s'ha de tenir en compte que hi ha mercats molt tancats en què és millor fer adquisicions i entrar amb socis locals. Finalment, ha destacat la importància de connectar amb els socis en cadascun dels països perquè la relació s’aguanti en el temps i ha afirmat que és necessari construir una relació honesta i de confiança. Aquest Mirador ha servit per confirmar la rellevància que pot tenir per les empreses plantejar-se obrir mercats i apostar per la internacionalització. Catalunya està plena de professionals i empreses amb ADN emprenedor, com els ponents de la sessió d'avui, que serveixen com a exemple a seguir.  [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Dijous 25 d'abril, El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en una temàtica polèmica i que està en boca de tothom: "S'HI VAL TOT A TIK TOK? ON ESTÀ EL LÍMIT?".

Des del Col·legi volem donar el màxim servei possible als nostres membres, i com a conseqüència, a partir d'ara oferirem de manera gratuïta als nostres col·legiats i partners corporatius, una oferta de cursos intensius de qualitat, de la mà dels millors professionals en cadascuna de les matèries.

Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.

Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.

Modificar cookies