EL TALENT CREATIU NO ESTÀ EN PERILL PERQUÈ LA IA GENERATIVA NO TÉ CRITERI PROPI

Adrià Fernàndez,

EL TALENT CREATIU NO ESTÀ EN PERILL PERQUÈ LA IA GENERATIVA NO TÉ CRITERI PROPI


Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.


Sota el títol “Beneficiats i damnificats per la IA en màrqueting i comunicació” el debat ha estat moderat per Andrés Navarro, Managing Partner de BeRepublic Media i membre de la Comissió de Suport de la Junta de Govern del Col·legi; i han participat Javier Oliver Moll, fundador i CEO de Tyris Software i AI & BI expert; Diana Núñez Morales, co-Founder i Creative Director de theClueless; i Ramon Castillo, AI Creator.


Javier Oliver, ha començat la seva intervenció destacant la importància de les dades, les quals són un passiu que es converteixen en un actiu per la informació que contenen. Avui en dia les dades ja estan dirigint moltes empreses, per tant, és fonamental exprimir tota la informació de valor possible, com ara els continguts i comportaments dels usuaris de les xarxes socials. Per assolir aquest objectiu, per les marques és molt important treballar amb plataformes que els facilitin aquesta informació de manera ràpida i fàcil d’identificar.


Per la seva banda, Diana Nuñez, ha iniciat la seva ponència ressaltant el desenvolupament que està tenint tot allò que és virtual, fins arribar a un punt que es fa complicat diferenciar el que és real i el que no, com per exemple, les models que fan de IA Influencers. També ha destacat l’oportunitat de reducció de despesa que la IA significa per a les marques, les quals poden gaudir de facilitat per a fer canvis, reduir recursos humans o temps per a dur a terme els projectes. Addicionalment, ha comentat que algunes empreses comencen a demanar la creació de models com a imatge representativa corporativa. D’altra banda, ha destacat que hi ha Influencers que estan creant els seus propis clons virtuals per potenciar els seus fins publicitaris.


En la darrera intervenció, Ramón Castillo, ha volgut destacar que la IA sens dubte tindrà una clara incidència en la creativitat, però també ha assegurat que el talent no està en perill perquè la IA generativa no pensa ni té criteri propi. Castillo entén el rebuig generalitzat amb la IA perquè els professionals tenen por a perdre les seves feines davant aquesta revolució tecnològica, però és inevitable un procés natural de transició, com ha passat al llarg de la història amb sectors com la fotografia o automoció. Per acabar, ha incidit que en l’àmbit de la IA s’ha de regular i de solucionar aspectes com el registre de la propietat intel·lectual de la creació de peces, la qual cosa ara mateix no és possible.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies