TOT I LA IMPORTÀNCIA CREIXENT DE LA IA, LES PERSONES CONTINUEN ESTANT AL CENTRE DE LES ESTRATÈGIES DE CONTINGUTS I DE PUBLICITAT

Adrià Fernàndez,

TOT I LA IMPORTÀNCIA CREIXENT DE LA IA, LES PERSONES CONTINUEN ESTANT AL CENTRE DE LES ESTRATÈGIES DE CONTINGUTS I DE PUBLICITAT


Barcelona, 20 de març de 2024. El Col·legi Oficial del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d’El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té l’algorisme digital sobre el consum de continguts dels usuaris.


Sota el títol “Què va ser primer: el consum de continguts o l’algorisme?” el debat ha estat moderat per Carla Tortosa, Directora General a GRUPO MAYO i membre de la Comissió de Suport de la Junta de Govern del Col·legi; i hi han participat: Anna Domenech i Joan Serra Tur, Responsable de marques i Subdirector General de continguts a Prensa Ibérica, respectivament; Luis Ángel Fernández Hoyos, Senior Data Consultant a GroupM; i Héctor Hernández, Digital Media Manager a Adsmurai.


Anna Domènech ha començat la seva intervenció destacant la importància de la creació de continguts, que és la base de l’informe que el grup Prensa Ibérica ha presentat amb el títol “Estudi de Tendències Informatives” . D’aquest estudi es pot extreure informació molt qualificada sobre els hàbits de consum dels usuaris. Prensa Ibérica ha creat el seu propi KPI com a resultat de la valoració tant de la informació dels usuaris online com de les escoltes de les seves xarxes socials. Joan Serra ha continuat parlant de les temàtiques més consumides d’acord als interessos dels usuaris. En aquest sentit, ha destacat el pes del sector de la Cultura. El Top 3 el conformen les àrees de Seguretat ciutadana i successos, Cultura i Medi ambient. Aquí podeu accedir a l'estudi (https://prensaiberica-estudiodetendencias.elperiodico.com/septiembre23/index.html?tpcc=informeTendencias).


Per la seva banda, Luis Fernández ha iniciat la seva ponència destacant com la IA està impactant en les agències de mitjans. Totes les empreses del sector ja estan implementant la IA amb solucions com Machine Learning o IA generativa. Fernández ha identificat tres eixos que es treballen des de les agències: l’eficiència, la creació i ,per últim, el coneixement. La IA potencia el desenvolupament de tasques automatitzades i predictives.


En la darrera intervenció, Héctor Hernández ha volgut destacar que és imprescindible comunicar-nos de la manera més personalitzada possible. El comportament de l’usuari permet extreure informació per alimentar els algorismes i poder oferir continguts adaptats i efectius. El journey a seguir, segons Hernández, seria el següent: primer, el comportament de l’usuari; després, l’algorisme; i finalment, el consum de continguts. La IA ens ha de permetre oferir estratègies de publicitat i de continguts molt més personalitzades, tot i que també ha destacat que no ens hem de centrar exclusivament en la personalització, sinó en perfilar continguts i ofertes comercials, perquè cada persona pot tenir diferents comportaments d’usuari durant el dia i a les diferents xarxes socials.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies