Dones i càrrecs directius

Josep Espín,

Dones i càrrecs directius


Poques dones arriben a càrrecs directius, tot i comptar amb habilitats molt valorades com a líders

  Barcelona, 24 de febrer de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí la sessió d’El Mirador Indiscret que ha posat la seva mirada a les Dones per intentar respondre a la pregunta Què ha de fer una dona d’èxit per arribar on vol? Rosa Romà, degana d’El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha estat l’encarregada de moderar aquesta sessió que ha comptat amb la participació d’Eva Conesa, Partner & ECD de Twoelf; Helena Marzo, directora creativa independent; Xènia Castellà, directora de The Digital Adgency i Patricia Luján, fundadora de School of Feminism. Rosa Roma ha fet una introducció en què ha destacat que les dones tenen  estils diferents de lideratge i habilitats molt valorades en un líder, com la creativitat i la perseverança, però, tot i això, costa que arribin a càrrecs directius. A continuació ha donat pas a les intervencions de les ponents. Eva Conesa i Helena Marzo han presentat el projecte Unadedos, una associació que neix com una necessitat en el nostre sector i que busca, no només denunciar la posició de la dona en els càrrecs de direcció en creativitat publicitària, sinó que pretén crear un canvi. Les dades constaten que passats els trenta-cinc anys les dones desapareixent de l’equació a la direcció creativa. És necessari impulsar un canvi entre tots, perquè si no no s’aconseguirà la igualtat fins al 2121. Unadedos té un objectiu ambiciós: que en la direcció creativa una  de dos sigui una dona en el 2030. L’impuls del lideratge de les creatives és un compromís col·lectiu que involucra marques, agències, mitjans, institucions i universitats. A continuació ha estat el torn de Xènia Castellà que ha parlat des de la seva experiència personal com a directiva d’una agència de comunicació digital. En la seva intervenció ha parlat de les capacitats que ens defineixen com a dones i que són compartides amb altres dones amb les quals ha anat treballant. Una d’elles és la capacitat d’organització i planificació que ajuda a l’equip a saber quines són les prioritats. Una altra és l’empatia, i la importància de saber posar-nos en el lloc d’algú, una capacitat bàsica a l’hora de dirigir un equip. També ha destacat que quan una dona assoleix a alts càrrecs, molts cops se la tracta de superheroïna, quan hauria de ser una cosa normal i que encara ens queda convèncer a molts homes que el valor de les dones és independent del gènere. Patricia Luján per la seva banda, ha volgut donar resposta a la pregunta que ens plantejaven sobre què ha de fer una donar per tenir èxit. El primer que ha fet és qüestionar-se que és l’èxit. Tenir marit, dos fills, una carrera executiva, tenir-ho tot? Guanyar molts diners? Guanyar molts premis? Treballar amb grans marques? Treballar en projectes que transformen? Conciliar? Una dona per arribar a l’èxit no ha de fer res pel fet de ser dona, i ho ha de fer tot. Ha de lluitar pels mateixos drets, els mateixos salaris, els mateixos llocs, les mateixes responsabilitats... Finalment, ha destacat l’educació com a base de la societat, en la que hem de crear nens feliços, respectuosos i que se sentin en igualtat.[:]

Redes sociales

Búsqueda

Entradas recientes

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha organizado una nueva edición del Mirador dedicada al movimiento BCorp, un enfoque empresarial global centrado en generar un impacto positivo. El evento ha reunido a expertas destacadas como Montse  Sellarès, Head of Communications and activisim a B Lab Spain; Alba  Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en ROSAPARKS; Sònia  Recasens, Directora de estrategia corporativa y asuntos públicos a ATREVIA y Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, quienes han analizado los beneficios y desafíos de pertenecer a esta comunidad.

Hoy se encienden las luces de Navidaden Barcelona y el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunyay Granpaso Strategy Company han presentado en la nueva edición del Mirador,un estudio innovador que analiza los hábitos, costumbres y rituales en laNavidad. En el evento, Adrián Mediavilla, cofundador de Granpaso, hapresentado el estudio La Nueva Navidad. Por su parte, Rubén Navarro, VPBrand Marketing en Wallapop e Ion Araluce, Socio y director en GoodVibes Media, han compartido sus conclusiones, ofreciendo una visión profunda decómo están evolucionando las tradiciones y comportamientos en torno a estafestividad. Toda esta charla ha sido moderada y liderada por Iolanda Casalà,Head of Strategy en McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legidel Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de noviembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, presentó una nueva edición de el Mirador dedicada a la importancia del mundo sonoro en nuestro sector. Destacados expertos en comunicación y audio branding compartieron sus conocimientos sobre la importancia de la identidad sonora en la estrategia de marcas. Montserrat Vidal-Mestre, Ramon Vives y Toni Otero enfatizaron cómo el sonido puede fortalecer la relación entre las marcas y su público.

Ayer, 23 de octubre, a lo largo de todo el día, se celebró la II Jornada de Comunicación Municipal en el Espacio Francesca Bonnemaison. El acontecimiento, organizado por la Diputación de Barcelona con la colaboración del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya y el Colegio de Periodistas.

Ayer, 18 de julio de 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, con la colaboración deBoth, Love Rights y REDI, han presentado una nueva edición del Mirador especial dedicada a la inclusión y la diversidad LGTBIQ+.

Modificar cookies