Visita al Supercomputador MareNostrum made in Barcelona

Josep Espín,

Visita al Supercomputador MareNostrum made in Barcelona


Visita al Supercomputador MareNostrum made in Barcelona (Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación)

Al bell mig de la Capella Torre Girona es troba ubicat el Barcelona Supercomputing Center (BSC), on vam descobrir a MareNostrum, el supercomputador més potent d’Espanya, segons la llista TOP500, durant la visita guiada organitzada el Col·legi el passat 10 de Març.

Basat en una arquitectura de tecnologia IBM, Intel i SUSE Linux, MareNostrum és un dels supercomputadors més potents d'Europa; amb més de 30.000 nodes processant en paral·lel i interconnectats entre sí mitjançant fibra òptica.

Segons Yolanda López, és d’agrair aquest tipus d’iniciatives organitzades pel Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, que permeten als col·legiats conèixer, de primera mà, iniciatives d’innovació tecnològica concebudes a casa nostra, amb repercussió tan rellevant a nivell internacional.

El BSC (www.bsc.es) ens va presentar els principals projectes abordats per MareNostrum que es promouen al Centre Nacional de Supercomputació, dirigit per Mateo Valero, abordats per MareNostrum i d’aplicació en àmbits diversos. Des de la personalització de fàrmacs, a la simulació de models que permeten conèixer, anticipar i reproduir comportaments predictius sense el risc que suposaria la seva investigació en laboratori real.

Tot això, mitjançant tècniques de realitat virtual.

Foto 4

A més a més MareNostrum ens ofereix possibilitats interessants per plantejar projectes de Marketing i Disseny Gràfic Industrial a nivell empresarial.

MareNostrum is not the most powerful supercomputer in the world, but it is the most beautiful” Fortune Magazine

Yolanda López

Col·legiada

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies