La mirada indiscreta als continguts col·laboratius

Josep Espín,

La mirada indiscreta als continguts col·laboratius


10a sessió d'El Mirador Indiscret Continguts col·laboratius: el poder de la co-creació a l'era digital Dijous, 22 de febrer de 2018 Consulta: Els 10 punts clau Vídeo de les exposicions Les imatges El passat dijous, 22 de febrer es va realitzar al Palau Robert la desena sessió d’El Mirador Indiscret, sota la temàtica dels Continguts col·laboratius. Com es formen les comunitats, quins factors potencien les dinàmiques col·laboratives entre usuaris i com poden aprofitar les marques la potencialitat d'aquesta nova era de la co-creació, són alguns aspectes que es van comentar a la sessió moderada per Maties Ramos, Insight Manager a Acceso, qui va iniciar la sessió donant la benvinguda i presentant els ponents. Àlex Hinojo, director d'Amical Wikimedia, va iniciar la seva intervenció des del punt de vista de la plataforma d'informació Viquipèdia. Va ressaltar que es tracta d'un bé públic no gestionat per l'administració pública, una enciclopèdia feta per voluntaris que ha esdevingut la primera font d'informació mundial. Seguidament va destacar que la qualitat de cada article depèn de les fonts utilitzades i del nombre de voluntaris que hagin intervingut en redactar-lo. A continuació, Hinojo va explicar el model de negoci que hi ha darrere de la Viquipèdia, en el qual no hi ha anuncis, sinó que un cop l'any es recapten fons voluntaris gràcies a un banner que va dirigit als lectors. També va parlar del Wikidata, una font de recerca oberta amb mes de 45 milions d'assumptes editables. Seguidament, el ponent va donar un seguit de consells als membres del públic, recordant-los-hi que tot queda registrat a la xarxa i dient que és millor no contractar a cap empresa per posicionar-se a nivell de Viquipèdia. A més, va comentar que la Viquipèdia ens permet fer estudis de mercat i compta amb moltes altres aplicacions a un ampli ventall d'àmbits laborals. Àlex Hinojo va donar molta importància a la idea que la Viquipèdia és la porta d'entrada al coneixement, un corpus viu que reflecteix la societat en general. Seguidament, JJ Priego, director de Vídeo Màrqueting a Easypromos, va donar pas a la segona intervenció. Va explicar que amb els concursos podem crear engagement, alhora que aconseguim més seguidors i ens apropem a la nostra comunitat. JJ Priego va exposar els diferents tipus de concursos que podem realitzar a través d'Easypromos, els quals ens poden ajudar a crear nou contingut interessant. Va recalcar que els concursos de fotografia a les xarxes socials són l'eina perfecta per a la co-creació, i que els concursos de textos ens poden ajudar a crear un eslògan gràcies a la participació i les propostes de la comunitat. El ponent també va recomanar les campanyes a través de les stories de Facebook, Snapchat i Instagram, ja que són considerablement més barates. Seguidament, JJ Priego ens va parlar d'EasypromosTV, una nova eina per compartir vídeos creatius i guanyar premis a Youtube. Aquesta permet fer branding, guanyar visibilitat, fidelitzar la comunitat i augmentar els seguidors, entre d'altres. JJ Priego va destacar que l'objectiu dels continguts col·laboratius és generar un feedback i aconseguir un win-win per part de l'empresa i els usuaris. La tercera i última intervenció fou la d'Alberto Alcántara, generador de contingut meteorològic per al portal del Temps de la CCMA i la difusió per xarxes socials. Va començar explicant que existeixen diferents tipus de contingut, ja siguin dades o bé imatges. També va comentar que els continguts els solen arribar a través del correu electrònic, el telèfon o el Twitter. Alberto Alcántara va exposar els quatre eixos principals de la generació de dades al món de la meteorologia: el territori, la proximitat, la sensació i el coneixement. Seguidament, el ponent va comentar que els usuaris no els aporten únicament contingut, sinó que també els hi proporcionen coneixement i aportacions molt importants. Alberto Alcántara va destacar que generar dades en temps real significa generar històries, creant així valor, engagement i comunitat. Per últim, es va donar pas a l'esmorzar del mirador, on els assistents van tenir l'oportunitat de fer networking. Si t’has perdut alguna sessió, tens l’oportunitat de llegir els actes, accedir als 10 punts clau i veure les imatges i vídeo-resums a través dels següents enllaços: #9. Platform revolution!: Les plataformes com a motor d'innovació digital #8. Sponsored Experiences! #7. Design Thinking! #6. La comunicació en l'era de la postveritat #5. Narrativa Transmèdia: una nova manera de comunicar #4. Influencers: Mite o realitat #3. Transformació digital i multicanalitat #2. Ecosistema Start-up: un impuls pel màrqueting del segle XXI #1. David contra Goliat: la comunicació que funciona més enllà de convencionalismes [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies