La mirada indiscreta a la comunicació de la indústria musical

Josep Espín,

La mirada indiscreta a la comunicació de la indústria musical


13a sessió d’El Mirador Indiscret Music Inspiration: màrqueting, comunicació i estratègies de la indústria musical

Dijous, 31 de maig de 2018

Consulta: Els 10 punts clau Vídeo de les exposicions Les imatges

El passat dijous, 31 de maig  es va celebrar al Palau Robert la tretzena sessió d’El Mirador Indiscret, sota la temàtica del màrqueting, la comunicació i les estratègies de la indústria musical.

Internet i les plataformes digitals han canviat la forma en què consumim la música actualment. Si abans passava per la compra de vinils, Lp’s, cassets i més tard, cd’s, tot això va canviar amb l’arribada de les noves tecnologies. I si el consum de música ha canviat, també ho ha fet la forma en què grups i artistes distribueixen i promocionen les seves creacions. La relació amb els mitjans i la seva repercussió conviuen ara amb blogs, revistes online i ràdios digitals, amb retransmissions en viu, les plataformes digitals com Spotify, YouTube  i per descomptat amb les xarxes socials. Aquesta sessió la va moderar el vocal de junta de govern del Col·legi, Marc Puig. Marc Isern, director de  Vibracomunicación, a començar la seva ponència destacant els grans canvis que s'han produït amb la digitalització de la indústria musical. Va ressaltar l'aparició i la necessitat de les relacions públiques al seu sector, i va exposar com la relació entre els grups de música i els mitjans han canviat: abans, els músics necessitaven els mitjans de comunicació, però actualment la digitalització ha democratitzat el sector i el focus del sector rau en el músic. Segons Isern, ara tothom pot triomfar sense necessitat d'un mecenes, i els mitjans de comunicació són un vehicle per aconseguir credibilitat davant els programadors que són qui contracten els concerts. Tanmateix, Isern va donar importància a la necessitat de realitzar accions especials perquè la música arribi a un màxim nombre de gent, creant contingut original. Seguidament, Ruben Sierra membre fundador de La Pegatina i estudiant de Publicitat i Relacions Públiques va donar pas a la segona intervenció, on va comentar l'ús preferent de les xarxes socials per la distribució de La Pegatina. Ruben Sierra va explicar que actualment, el músic ha de ser també creador de contingut, i que no pot deixar de banda les seves xarxes socials. Quan ells començaven amb La Pegatina, no tenien diners per pagar publicitat, així que varen trobar en les xarxes socials un recurs per difondre el seu material i generar prescriptors. A més, va explicar com el marxandatge s'ha convertit també en una font d'ingressos important i va destacar la importància de cada concert com a generador d'experiències. Per últim va parlar Tito Ramoneda, president de The Project Barcelona. El ponent va donar importància al fet que la forma de consumir la música avui en dia és completament diferent de fa 10 anys. Va parlar de com abans podíem estar escoltant la mateixa cançó molts de cops i de com ara, al cap de 10 segons, ja volem canviar de cançó (especialment pel que fa als canvis d'emissores de ràdio). Va destacar el valor dels concerts en directe com a forma necessària per aconseguir diners, però també va parlar de com l'augment del fenomen de festivals ha fet perdre molts concerts de gira. Segons Ramoneda, molts artistes els surt més rentable actuar a festivals. Va comentar que, als festivals, els artistes poden arribar a cobrar el mateix que fent cinc concerts de gira. Tanmateix, va comentar que el públic dels festivals té un consum musical diferent, i que en moltes ocasions, els usuaris dels festivals no estan allà per escoltar els músics que hi toquen, sinó perquè busquen l'experiència del festival en si. Per últim, es va donar pas a l’esmorzar del mirador, on els assistents van tenir l’oportunitat de fer networking. Si t’has perdut alguna sessió, tens l’oportunitat de llegir els actes, accedir als 10 punts clau i veure les imatges i vídeo-resums a través dels següents enllaços: #12. Social Media Marketing on Retail! #11. Valors de marca. Marca amb valors. #10. Continguts col·laboratius: el poder de la co-creació a l’era digital #9. Platform revolution!: Les plataformes com a motor d’innovació digital #8. Sponsored Experiences! #7. Design Thinking! #6. La comunicació en l’era de la postveritat #5. Narrativa Transmèdia: una nova manera de comunicar #4. Influencers: Mite o realitat #3. Transformació digital i multicanalitat #2. Ecosistema Start-up: un impuls pel màrqueting del segle XXI #1. David contra Goliat: la comunicació que funciona més enllà de convencionalismes [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies