Estudi del sector

Josep Espín,

Estudi del sector


Estudi del sector 2016 Resum de dades més significatives Radiografia de les necessitats en publicitat i relacions públiques de les empreses i agències a Catalunya El sector i els professionals de la Publicitat, les Relacions Públiques, el Màrqueting i la Comunicació estan vivint un moment de plena transformació degut als grans canvis tecnològics -especialment- sociològics, econòmics i polítics que han tingut lloc en un temps molt curt. Es tracta d’un sector que, a la seva vegada, ofereix serveis a empreses i entitats de tots els sectors i, per tant, es veu fins i tot més afectat pels canvis que d’altres. És per això que amb l’objectiu d’avançar-se als nous temps, és fonamental que tant els propis professionals, com les empreses, institucions i els centres formatius coneguin quines són les competències que més valoren les empreses i agències i les necessitats que preveuen que tindran en el futur, per formar-se i reciclar-se d’acord a la nova realitat de serveis i especialitats que es demana. Per contribuir a conèixer a fons aquestes noves necessitats, el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, amb la col·laboració de les principals escoles universitàries de Catalunya, de la Cambra de Comerç de Barcelona, el Club de Marketing de Barcelona i l’Associació Empresarial de Publicitat ha elaborat l’estudi ”Radiografia de les necessitats en publicitat i relacions públiques de les empreses i agències a Catalunya”. L’estudi fa palès que actualment el sector agrupa una gran diversitat de disciplines i especialitats: des del disseny gràfic, el màrqueting digital, la producció i gestió d'entorns i eines digitals, la producció audiovisual, l’estratègia, la creativitat, la creació i redacció de continguts, la comunicació corporativa, la producció d'esdeveniments o la gestió de projectes....  En totes elles, la capacitat d’adaptar-se al canvi, el dinamisme i la visió estratègica sobresurten com a principals competències que es requereixen del sector. Us convido a conèixer les principals conclusions d’aquest primer estudi, que desitgem que pugui servir com una primera aproximació per arribar a disposar de la radiografia del sector de la comunicació i màrqueting corporatiu, la publicitat i les relacions públiques a Catalunya. Rosa Romà Degana   [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies