Es disparen els concursos amb exigències desmesurades de facturació

Josep Espín,

Es disparen els concursos amb exigències desmesurades de facturació


2a Onada Observatorio de Concursos Públicos de Publicidad

Es disparen els concursos amb exigències desmesurades de facturació

 Juliol de 2021 La segona onada de l’Observatorio de Concursos Públicos de Publicidad  referida al segon trimestre de l’any ha posat al descobert una dada preocupant: un 65% de les licitacions van incloure exigències de facturació dels concursants fora del que és raonable, un 25% més que el primer trimestre (51,7%). Aquest és un dels cavalls de batalla del sector pel que fa a la millora dels concursos, ja que impedeix que moltes PIMES publicitàries, perfectament capacitades, participin en aquests concursos, en contra de l’esperit de la legislació europea i espanyola. Al marge d’aquesta dada summament  preocupant, aquesta segona onada ha registrat altres retrocessos sobre els criteris professionals establerts per les associacions del sector, si bé hi ha alguns, pocs, aspectes positius. Un 57,26% disposaven d’un termini de presentació inferior a tres setmanes, un evident pas enrere davant del 42% del primer trimestre, però la preponderància de l’oferta econòmica davant a la tècnica o qualitativa es va quedar lleugerament per sota del trimestre anterior, amb un 63,39 davant d’un 65%. S’anota, també, l’absència de concursos tancats als mitjans i amb exclusió de les agències. S’ha avançat també en l’obligació que les adjudicacions siguin motivades i comunicades a adjudicatària i la resta de licitadors, amb més d’un 61% i una millora del 20%. Entre els concursos més importants convocats el trimestre passat destaca un de 25,9 milions d’euros per SEM de la Fundació Universitat Oberta de Catalunya, el concurs de mitjans d’ADIF i ADIF-Alta V, de 5,4 milions i el de l’Instituto Andaluz de la Mujer, de 3,3 milions d’euros, tots ells amb algun  incompliment dels criteris fixats. Aquest Observatori és una iniciativa de La FEDE i l’ACT, i al qual s’ha sumat també des d’aquesta onada el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i té com a objectiu verificar l’evolució dels concursos creatius i de mitjans de les institucions públiques respecte d’una sèrie de criteris professionals perfectament encaixables a la Llei de Contractes del Sector Públic. Està realitzat per Fernando Montañés, doctor i professor de la UAM i la Universidad Nebrija a partir de les dades proporcionades per l’empresa CIPESA i conta també amb la col·laboració i el patrocini d’INFOADEX. Les onades apareixen cada tres mesos i a finals d’any es difondrà l’informe complet anual.  [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies