#El Mirador : Un dels principals reptes dels partits polítics és arribar als targets joves a través de les xarxes socials.

Albert Rodriguez,

#El Mirador : Un dels principals reptes dels partits polítics és arribar als targets joves a través de les xarxes socials.


Barcelona, 6 de juliol de 2023. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en el màrqueting i la comunicació política. El debat ha comptat amb la participació de Jordi Martí, Cap de Campanya de Junts per Catalunya a l’Ajuntament de Barcelona, Tolo Moya, Director de Comunicació d’ERC i  Juan Milián, Coordinador General d'Estratègia i Comunicació del PPC; i  ha estat moderat per Alba Roig, Vicedegana de Comunicació i Relacions Públiques de l’entitat.

D’una banda, Jordi Martí, ha destacat la importància de la bona coordinació entre el candidat i l’equip de campanya com a eix clau perquè els partits aconsegueixin els seus objectius en matèria de comunicació.  Els caps de campanya i comunicació han de tenir molt present com és el candidat, les seves fortaleses i febleses, perquè no és el mateix treballar per consolidar un candidat jove amb perspectives d’un llarg recorregut, que un candidat que amb una dilatada trajectòria però amb un to, missatge i manera de fer consolidades.

D’una altra banda, Juan Milián, responent a la pregunta que ha portat per títol la ponència, “Com es guanyen unes eleccions?”, ha argumentat que l’objectiu d’un partit polític en campanya no passa necessàriament per guanyar les eleccions. De la mateixa manera que en el màrqueting i la comunicació en altres sectors, és imprescindible que els equips defineixin clarament un objectiu realista, ja que l’ambició pot jugar en contra. Milián també ha parlat de la importància de tenir controlats tots els aspectes al voltant d’unes Eleccions, per transmetre els missatges previstos del teu candidat, però que alhora debilitin els rivals directes.

Per la seva banda, Tolo Moya, ha començat la seva intervenció explicant que les estratègies de comunicació i màrqueting en política són molt semblants a les que poden executar les agències i les marques. Tot i això ha destacat que la diferència és que en comunicació política el producte sempre són persones, amb sentiments propis i opinions, les quals poden posar en dubte l’estratègia que plantegi un cap de campanya. Una altra diferència és la gestió constant de crisis fruit de la immediatessa dels fets en política. “L’estratègia que has plantejat i funciona avui, demà pot quedar obsoleta perquè els esdeveniments en política marca el ritme”. Per acabar, ha apuntat que el repte principal a curt termini dels partits polítics és arribar als targets més joves a través de les xarxes socials, sobretot a través dels influencers, que tenen capacitat d’influència sobre aquests tipus de perfils.

Per acabar, i en l’espai obert de preguntes dels assistents, els tres experts han volgut destacar la dificultat dels equips de comunicació per trobar espais on generar una reflexió profunda i responsable sobre els temes més importants de les campanyes. La crispació, la immediatesa, la intoxicació i la precampanya constant a gran velocitat, dificulten un debat que tard o d’hora s’haurà d’afrontar.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies