Conveni amb l'Agència Catalana del Consum

Josep Espín,

Conveni amb l'Agència Catalana del Consum


El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya  i l’Agència Catalana del Consum han signat un conveni de col·laboració que estableix un marc de cooperació mútua que permet el seguiment del sector de la publicitat i el màrqueting i fomentar el coneixement i comprensió de les tècniques de la comunicació publicitària i la influència que té en el consumidor.

El conveni preveu l’organització de forma conjunta d’activitats de divulgació i formació relacionades amb l’activitat publicitària i promoure o realitzar anàlisis i estudis sobre el compliment de la normativa legal i deontològica en matèria de publicitat en un context de defensa i protecció de les persones, com a consumidores i usuàries.

Un punt important té a veure amb l’autoregulació i el control deontològic de l’activitat publicitària. En aquest sentit ambdues entitats cooperaran en l’emissió de dictàmens i estudis sobre aquests aspectes de la comunicació.

Així, l’Agència Catalana del Consum podrà sol·licitar al Col·legi el seu parer sobre un determinat missatge publicitari o campanya de comunicació i la seva adequació a les normes i principis professionals i per la seva part, el Col·legi podrà comunicar o denunciar davant l'Agència Catalana del Consum qualsevol conducta il·lícita que conegui en matèria de consum, relacionada amb l'activitat publicitària.

La directora de l’Agència Catalana del Consum, Elisabeth Abad ha afegit que “un dels objectius de l’Agència és mantenir els consumidors degudament informats i això passa per perseguir la publicitat enganyosa. En aquest sentit el convenir preveu el recolzament del Col·legi de Publicitaris per realitzar les accions que ens ajudin a garantir els drets dels consumidors”.

Segons Rosa Romà, degana del Col·legi “aquest conveni permet fer un correcte ús de la comunicació publicitària en defensa del consumidor i posa en relleu la transformació del sector .

[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies