Cent! Pere Prat Gaballí.

Josep Espín,

Cent! Pere Prat Gaballí.


Cent! és l’acte de commemoració del centenari de la primera classe de Publicitat impartida a Catalunya i a Espanya per Pere Prat Gaballí, pare de la publicitat catalana i espanyola que el Col·legi va celebrar el dijous 14 d'abril de 2016 al Saló Daurat de la Casa Llotja de Mar.

L'acte es va iniciar amb les paraules de benvinguda del director gerent de la Cambra de Comerç de Barcelona, el Sr. Xavier Carbonell, que va indicar que "ens hem trobat en una cambra amb adults i joves; gent que té història i gent que ha de fer història".

El Sr. Ton del Pozo, degà del Col·legi, va destacar, en la seva intervenció, la figura del Dr. Pere Prat Gaballí: "Pioners com Prat Gaballí han fet de Barcelona un referent de la comunicació mundial i del disseny”. Així mateix va donar les gràcies a totes les persones que van fer possible l’acte i agraïr als col·laboradors el seu suport.

Aprofitant el marc de la celebració del Centenari, el Sr. Xavier Franco, secretari del jurat del Premi Prat Gaballí, va fer el lliurament de la VII Edició a Natàlia Lozano Monterrubio, pel seu treball: “Critical PR in Food Communication and Social Media. The Case of European Food Safety and Promotion Authorities”.

PicMonkey Collage5

A continuació va tenir lloc la ronda sota el títol "D'on ve i cap a on va la publicitat?". La ronda d’intervencions va estar encapçalada per Joaquín Lorente, un dels millors publicitaris del món, el qual és el paradigma d’una vida puntera i trencadora en l’evolució de la creativitat i la comunicació. Ens oferí la seva visió i coneixement del nostre sector, i la influència que Pere Prat Gaballí va exercir sobre ell, va declarar que “La portada de “Pensa, és gratis” està inspirada en una lliçó sobre els colors, que vaig aprendre de Pere Prat Gaballí” i que no podem oblidar, que la clau per ser un bon publicitari és: “Viure el producte, pensar en la marca, i construir-la”.

Eva Snijders va agafar el relleu. Amb 20 anys d’experiència al sector de la comunicació i les relacions públiques internacionalment reconeguda com especialista en Storytelling, Snijders ens va oferir una ponència molt inspiradora, on entre d’altres, va destacar l’ “Adéu a les especialitzacions i l’Hola al treball per projectes. Junts, alhora, en un món molt més col·laboratiu.”

La darerra intervenció va estar la de Daniel Solana, un dels millors creatius publicitaris i visionaris del nostre sector que ens va oferir els seus coneixements fent una metàfora sobre les fulles que veiem d’un bosc, i les seves arrels, posant focus en que “Ens preocupa allò que es veu però ens hauria de preocupar més allò que no es veu” i afirmant que “No ens hem de cansar de reivindicar la creativitat; ja que la necessitem en totes les àrees, i etapes dels projectes.”

PicMonkey Collage2

Àlex Marquina, va donar pas a un debat molt interessant on els anterior professionals del sector debatien sobre el passat, present i futur de la publicitat, i sobre com s’ha de jugar a la indústria en aquests nous reptes que se’ns presenten a les persones que ens hi dediquem a la publicitat i relacions públiques, finalitzant amb un torn de preguntes per part dels assistents.

PicMonkey Collage3

Finalment, Ton del Pozo va cedir la paraula al Sr. Jordi Vilajoana, secretari de difusió i atenció ciutadana de la Generalitat de Catalunya, que va fer la cloenda de l’acte, i donant pas a tots els convidats a gaudir d’un còctel i una copa de cava, cortesia de Sagardi i a visitar la petita exposició de cartells publicitaris contemporanis al Sr. Pere Prat Gaballí, que Marc Martí va cedir per a crear un espai de mostra.

PicMonkey Collage

Des del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques, volem donar les gràcies a la Cambra de Comerç, Marc Martí, Valkiria, Sagardi, Road per la col·laboració en el centenari.

Fes click aquí per veure totes les fotografies de l'acte i aquí per veure el storytelling del Cent!

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies