Canvis en el màrqueting infantil dels últims anys

Josep Espín,

Canvis en el màrqueting infantil dels últims anys


CANVIS EN EL MÀRQUETING INFANTIL DELS ÚLTIMS ANYS Dijous, 31 de gener de 2019 a les 09.00 h Check-in d’assistents de 08.30 a 09.00 h. L’acte finalitza a les 10.30 h. Palau Robert (Pg. de Gràcia, 107. Barcelona) Inscriu-te a l’esmorzar del Mirador!  És gratuït!     Passada la campanya de Nadal i Reis, des del Col·legi ens hem preguntat quins canvis s'han donat durant els últims anys en el sector del màrqueting infantil donada la potent irrupció del món digital i les noves tecnologies, l'empowerment del mateix públic infantil i la promoció del missatge d'igualtat entre nens i nenes que cada vegada té més força. Han afectat aquestes tendències de la societat en el tipus de productes que van dirigits a nens i nenes i a la comunicació que es fa d'aquests?

Hi ha estudis que asseguren que els nens i nenes entre 6 i 11 anys estan igual d'involucrats en el món real que en el virtual. I altres que el 60% dels nens i nenes de menys de 12 anys juguen amb la consola, l'ordinador i el mòbil dels pares i que 4 de cada 10 es conecten a internet almenys una vegada a la setmana. D'altra banda, aquest any hem vist com la campanya d'Abacus recalcava que deixem jugar a cada nen/nena amb el que vulgui, independentment si la joguina l'hem considerat tradicionalment de nen o de nena.

Davant aquesta realitat doncs, quines són les estratègies que segueixen les empreses que treballen en el sector infantil? En aquesta nova sessió del Mirador Indiscret hem convidat a 3 empreses del sector infantil perquè ens expliquin com treballen ells davant aquesta realitat. De la mà d'aquestes esperem poder respondre preguntes com: Han canviat el tipus de joguines que volen els nens i nenes d'avui en dia? Cal vendre'ls el producte als petits, a més a més dels pares? Quina és la influència del que diu el nen o la nena que vol en la decisió de compra dels pares? Quin tipus d'estratègia i comunicació es fa servir en cada cas? Com varia el missatge que es dirigeix a cada un dels targets? Com ha augmentat la comunicació i/o publicitat online en aquests últims anys? Segueix sent necessària la TV per arribar tant a petits com a grans? Després de l'any de la revolució del feminisme a escala mundial, es té en compte la igualtat en la comunicació de les joguines o encara es fan i es comuniquen com a tals joguines de nen i joguines de nena?

El pròxim 31 de gener posarem a debat aquestes qüestions en una sessió moderada per Patricia González i en la que comptarem amb Jorge Esteve, Anna Gago i Sergio García.

foto-redonaJorge Esteve (@jorge_esteve) Director The Modern Kids & Family Barcelona
Professional que posseeix una dilatada experiència en el món del màrqueting i la publicitat. Actualment director de The Modern Kids & Family (TMKF) a Barcelona, la primera agència de comunicació i màrqueting infantil, adolescent i familiar.
Amb anterioritat ha exercit diverses funcions en diferents agències de Barcelona, entre les quals destaca la direcció l'oficina barcelonina de Grupo Moliner i Marketing Kids, la direcció creativa i general de Arkhé, a més d'exercir el lloc de director creatiu executiu a KGB i CIA i la direcció de nou negoci i estratègia a la multinacional francesa The Brand Nation. Al llarg de la seva carrera ha liderat i desenvolupat projectes per a empreses com Mattel, DKV, BIC, Bimbo, Pepsico, Grup Planeta, Henkel, Nestlé, Ferrero, Grup Argal, Inditex o Isdin, entre moltes altres.
baixaAnna Gago Brand Manager a Penguin Random House

L'Anna fa 8 anys que treballa al sector del llibre. Va començar la seva carrera professional al món editorial a l'equip de màrqueting infantil i juvenil de l'Editorial Planeta i, després de passar per diverses divisions, l'any 2016 es va incorporar a l'equip de Penguin Random House Grupo Editorial on segueix actualment com a responsable de màrqueting estratègic dels segells literaris i de l'àrea infantil, juvenil i còmic.

És llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la UB i en Investigació i Tècniques de Mercat per la UPF.

sergio-redondaSergio García (@sergiogpino) CEO i Co-founder Petoons Studio

Sergio García va néixer a Barcelona. És director i cofundador de Petoons Studio, incubadora transmèdia de marques infantils i familiars creada l'any 2017 i guanyadora del Premi PlayStation Talents al Millor Joc Infantil. Amb més de 20 anys d'experiència en màrqueting i comunicació digital treballant per a grans marques com Coca-Cola, Desigual, Mango, MicrosoftTelefonica i Volkswagen entre altres, va fer el salt a l'emprenedoria formant part de l'equip fundador de Wallapop com CMO i posteriorment creant Petoons Studio. És llicenciat en Ciències de la Informació i Comunicació per la UAB i Màster en Creació i Desenvolupament de Videojocs per la UEM.
 [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies