Camins paral·lels, per Xavier Mitjavila

Josep Espín,

Camins paral·lels, per Xavier Mitjavila


La setmana passada ja anticipàvem el que finalment ha succeït. Ja tenim el Decret llei que regula els nous ERTOs. Publicat al BOE just el dia abans que acabés el termini, amb el temps just de llegir la lletra petita, interpretar el text, prendre decisions i comunicar-les als treballadors. Tot al darrer minut. Hem tingut tres llargs mesos per a fer les coses com caldria, però finalment ho fem tot al darrer minut. Sovint lleis i realitat transiten per camins paral.lels. I això em fa pensar en un parell de casos on aquests camins sembla que només es trobaran a l’infinit. El primer d’ells és el cas d’Uber. Un servei posat a disposició dels consumidors que el van acollir amb molt d’éxit i va créixer a les principals ciutats amb molta rapidesa. Una appli guanyadora, uns drivers que sovint ho eren a temps parcial i complementaven els seus ingressos dedicant un temps a aquesta activitat i un consumidor satisfet pel servei i el preu. Un servei que va ser denunciat, que va tenir una vaga de taxistes en contra i que finalment ha desaparegut dels nostres carrers per una llei. L’altre  cas és el de Glovo. El mateix èxit amb una appli i oferta excel.lents, i uns riders interessats a dedicar-hi unes hores al dia a canvi d’un sou i unes cobertures socials més o menys justos. Un servei també denunciat i que aquesta setmana el Tribunal Suprem pot haver sentenciat a mort declarant que els riders no són autònoms i que l’empresa els haurà d’integrar dins la seva estructura, en contra de l’opinió del Tribunal de Justícia de la UE. Quan en altres indrets del món aquestes iniciatives estan funcionant sense traves legals i és evident que un dia, ens agradi o no, el món serà així, no seria millor anticipar-ho i fer lleis per a que tothom hi sortís guanyant? Fins quan posarem portes al camp?
Xavier Mitjavila va iniciar la seva carrera professional a Danone on va ser Director de Màrqueting a Portugal, Itàlia, França i Espanya. Després d’aquesta etapa va arribar a Danone Itàlia com a director general. Així, Mitjavila ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional en la companyia làctia abans d’entrar a JDE a l’abril de 2013. Jacobs Douwe Egberts (JDE) és una multinacional alimentària, que es defineix com “la major companyia del món dedicada únicament al cafè” i compta amb marques molt populars a Espanya, com Café Marcilla, Saimaza o càpsules de cafè L’Or i infusions com Hornimans. A JDE ha estat general Manager a Espanya, Europa del Sud i després França. Més informació a http://xaviermitjavila.com/
Col·laboració amb el Col·legi: Xavier Mitjavila  |  Mitja Vida
[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies