10 Punts Clau El Mirador Indiscret: Influencers, el seu impacte en el màrqueting i la comunicació.

Albert Rodriguez,

10 Punts Clau El Mirador Indiscret: Influencers, el seu impacte en el màrqueting i la comunicació.


Aquests són els 10 punts clau de la sessió d'El Mirador Indiscret : Influencers i el seu impacte en el màrqueting i la comunicació


1. La professió d’influencer, és la més desitjada entre els/les joves a Espanya.


2. Existeix un canvi de paradigma sorgit en el món de la comunicació i el màrqueting, arran de la irrupció d'aquests nous actors i les noves plataformes on treballen. La clau del màrqueting d'influencers està en la creació de continguts i en la segmentació de públics que aquest permet.


3. El repte actual de les marques és entendre les noves tendències i sobretot com aquestes han d’adaptar les seves estratègies per formar part del nou entreteniment. En aquest sentit, la capacitat d’atenció de l’usuari en les noves plataformes és clau, plans curts, talls, ritme, etc .


4. L’entorn digital no és l’únic espai on les marques poden treballar amb aquests actors, ja que l’entorn físic o off-line obre portes i possibilitats .


5. No és cert que el màrqueting d’influencers només està en les xarxes socials. El 88% dels consumidors miren les opinions de les ressenyes. Confiem en el que diu la gent i les opinions ens aporten valor. 


6. El nombre de seguidors no és el més important. Cada tipus d'influencers té el seu objectiu. Amb els nano i micro influencers és possible treballar més l'autenticitat, buscant un impacte positiu en els consumidors.


7. La creativitat és l'eina per poder apropar el màrqueting d'influencer a les generacions més grans i als productes menys que siguin "menys sexys”.


8. Les marques no volen les xarxes socials com un simple aparador sinó com un espai d’interacció amb l’usuari i en aquest sentit les plataformes de streaming han esdevingut clau. 


9. Twitch o YouTube, per exemple, permeten viure en directe l'experiència d'usuari i de compra d'un producte a través d'un influencer, aportant valor i credibilitat.


10. Tot i que l’IA és i serà una eina que ajudarà a la creació de continguts dins del màrqueting d’influencers, les marques hauran de procurar no eliminar el component d’autenticitat i credibilitat.


Ves a la notícia: https://marquetingicomunicacio.cat/noticies/les-marques-volen-les-xarxes-socials-com-un-espai-dinteraccio-on-els-influencers-son-protagonistes/

Ves a vídeo:  https://www.youtube.com/watch?v=j969EveuGak&t=35s

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies