La comunicació corporativa és vital

Josep Espín,

La comunicació corporativa és vital


La comunicació corporativa és vital per les marques i les corporacions

  Barcelona, 2 de febrer de 2022. Avui el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha estrenat una nova activitat: La Torradora. Unes trobades en format d’esmorzars per aprofundir sobre l'actualitat i tendències de temes i disciplines concrets. En la primera sessió de La Torradora, centrada en la Comunicació Corporativa, hem comptat amb la participació d’Alba Roig. CCO d’Adsmurai; Dani Bargalló, director executiu d’Interprofit; Oscar Iniesta, soci director sènior de LLYC; Àngels Bardina, cap d’estratègia i contractació publicitària de la Diputació de Barcelona; Joan Castillo, Digital Marketing Manager a LEWIS i Aina Rodríguez, directora de comptes a Intermèdia Comunicació, moderats per Daniel Condeminas, consultor en comunicació i col·laborador de la publicació Comunicació21. En la sessió s’ha destacat que la pandèmia ha provocat una situació on les marques demanen una urgència comercial i resultats immediats, la qual cosa entra en conflicte amb la visió i proposta estratègica de les agències. Des del punt de vista dels professionals i les agències de comunicació corporativa, el moment actual significa una gran oportunitat per ajudar les companyies a adaptar-se, replantejar la seva cultura empresarial, definir nous valors i propòsits, i així encarar aquesta nova situació. La comunicació corporativa és clau, i així ho valoren professionals, agències i clients. Aquests mesos s’ha passat de pensar que la comunicació no era tan important, a incorporar als responsables de comunicació en els comitès de direcció, per finalment considerar que la comunicació és fonamental per qualsevol empresa. També s’ha recordat que parlar de comunicació corporativa és parlar de comunicació interna, que pren especial importància per aportar valor als empleats i retenir el talent. És igual de rellevant tractar bé als propis empleats, com als consumidors, i buscar espais de trobada on crear esperit de comunitat. En relació amb la comunicació institucional i en les corporacions es considera obligatori comunicar què es fa i què és d’interès pel ciutadà, però també el fet que s’ha d’anar més enllà i explicar per què es fa i quins criteris hi ha al darrere. Finalment, s’ha destacat el paper de la comunicació corporativa per a les marques i les corporacions i la importància de posar en valor el que la comunicació els ofereix. Al darrere de la comunicació corporativa i en funció dels objectius que es plantegen cal una capacitat estratègica per donar solucions. Les empreses han d’entendre que per obtenir resultats, cal invertir, per això és necessari elevar els pressupostos de comunicació.
[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies