Ibai i Piqué 2.0

Josep Espín,

Ibai i Piqué 2.0


El món del màrqueting i de la comunicació en general està canviant a gran velocitat.  Abans amb un bon anunci de 20 segons col·locat estratègicament al prime time televisiu arribaves a tothom. Ara tot és més complex. Necessites posicionar-te a Youtube, Facebook, Instagram i Tik Tok, les cadenes digitals per excel·lència. Necessites un bon youtuber si vols vendre això o bé una bona influencer per vendre allò o un bon streamer per tot plegat. Quan el passat 21 d’Agost l’Ibai Llanos anunciava a Twitter que volia organitzar “el Mundial de esto” (en referència a un vídeo de dos germans jugant al menjador de casa a evitar que un globus toqués a terra) no crec que imaginés com acabaria tot plegat. Vint dies més tard, en Gerard Piqué veia el tweet d’en Llanos i comunicava urbi et orbi que si obtenien 50.000 retweets, organitzarien amb l’Ibai aquest Mundial el 14 d’Octubre. Dit i fet, 63.000 retweets més tard, a les 19 hores del dia assenyalat començava puntualment el primer “Balloon World Cup”. A les instal·lacions de Port Aventura, s’hi havia reproduït perfectament un menjador amb els seus obstacles naturals i els jugadors dels diferents països eren preparats per a evitar que el globus toqués a terra. La plataforma escollida per a arribar a l’audiència? Twitch!  La mateixa que havien escollit anteriorment per a retransmetre la Copa América de futbol i la que en Llanos va fer servir per la primera entrevista a Messi com a nou jugador del PSG. Per posar-ho encara més difícil als jugadors que representaven a Perú i Alemanya a la gran final, al bell mig del “terreny de joc” i van instal·lar el Volkswagen ID3, el nou cotxe elèctric de la marca alemanya. Els periodistes Roberto Gómez, Juanma Castaño i Manolo Lama diuen que no ho entenen però diria que és ben fàcil. L’audiència va ser de 600.000 persones. Màrqueting en estat pur.  
Xavier Mitjavila va iniciar la seva carrera professional a Danone on va ser Director de Màrqueting a Portugal, Itàlia, França i Espanya. Després d’aquesta etapa va arribar a Danone Itàlia com a director general. Així, Mitjavila ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional en la companyia làctia abans d’entrar a JDE a l’abril de 2013. Jacobs Douwe Egberts (JDE) és una multinacional alimentària, que es defineix com “la major companyia del món dedicada únicament al cafè” i compta amb marques molt populars a Espanya, com Café Marcilla, Saimaza o càpsules de cafè L’Or i infusions com Hornimans. A JDE, Xavier Mitjavila ha estat general Manager a Espanya, Europa del Sud i després França.
Més informació a http://xaviermitjavila.com/
 [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies