FUNDECO, entitat aglutinadora de les entitats professionals del sector de la comunicació

Josep Espín,

FUNDECO, entitat aglutinadora de les entitats professionals del sector de la comunicació


Un dels seus objectius fundacionals és l’assistència a aquells professionals en risc d’exclusió social

L’objectiu de la Fundació de la Comunicació, la Publicitat, les Relacions Públiques i el Periodisme (FUNDECO) és unir els esforços de totes les entitats que treballen en favor dels professionals de les diverses disciplines de la comunicació. FUNDECO va ser inscrita oficialment en el registre de fundacions del Ministeri de Cultura. La fundació, que ha estat creada arrel de la crisi econòmica i financera que ha colpejat a molts professionals del sector, té quatre grans línies de treball:
  • Social, amb la finalitat d’ajudar a aquelles persones vinculades amb la comunicació que més han sofert les conseqüències de la crisi, especialment aquelles que es poden veure en risc d’exclusió social.
  • Educacional, facilitant formació i reciclatge, de la manera que sigui més fàcil la reintegració a l’àmbit laboral i la reorientació de carreres professionals.
  • Retenció del talent i l’excel·lència per evitar que els futurs professionals més vàlids, hagin de marxar a altres països; en aquest sentit, es preveu subvencionar màsters i estudis de postgrau a centres docents estrangers de prestigi sempre que s’adquireixi el compromís, per part de la persona becada, a tornar a l’estat espanyol per desenvolupar la seva carrera.
  • Col·laboració activa amb altres fundacions, sobre tot amb aquelles que també treballen per la inclusió social i la dignitat de les persones.
Entre els primers projectes que ha realitzat FUNDECO, cal destacar la potenciació i difusió del “Decàleg de bones pràctiques per al foment de l’autoestima o la imatge corporal en els mitjans de comunicació i la Publicitat”, per fomentar en tots els camps de la comunicació la diversitat corporal, especialment entre la infància i l’adolescència. Aquest projecte es concreta en una campanya de conscienciació sobre l’anorèxia i la bulímia, promovent una imatge real del cos humà, especialment en la comunicació publicitària. També és important recalcar la col·laboració amb altres entitats del tercer sector, com la campanya realitzada per a l’associació, La Nau, per combatre la pobresa i l’exclusió. Aquestes campanyes han tingut la participació desinteressada en la seva creació i difusió de Richard Wakefield, Jordi de Miquel i  Philipp Fürst, i dels més rellevants mitjans de comunicació de premsa, ràdio, TV, exterior i digital, de forma totalment gratuïta. Actualment la fundació està posant en marxa la “Xarxa Comunica i Emprèn” (CIE), per donar suport als emprenedors del sector en la creació de nous negocis, a partir de la innovació, ja siguin estudiants que s’incorporen a la professió, o bé persones amb una dilatada trajectòria. Per a  aquest projecte es compta amb suport de la Generalitat de Catalunya. FUNDECO, amb seu central a Barcelona, té delegacions al voltant d’Espanya. Juntament amb  José Ángel Abancéns i Agustí de Uribe-Salazar, el patronat de la Fundació està format per altres professionals de reconegut prestigi com Edmundo Montero, Lluís Bassat, Philipp Fürst, Jordi de Miquel, Domingo Estrada, Alfonso Pena, i Juan Carlos Falantes. FUNDECO compta amb el suport de les principals associacions professionals de comunicació d’arreu de l’Estat.   www.fundaciondelacomunicación.org

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies