Esmorzar agències

Josep Espín,

Esmorzar agències


TRANSFORMACIÓ, CANVI, TALENT i DIÀLEG, PARAULES CLAU DEL PRIMER ESMORZAR SECTORIAL DEL COL·LEGI DE PUBLICITARIS I RELACIONS PÚBLIQUES DE CATALUNYA I LA REVISTA CONTROL. Realitzat el primer esmorzar sectorial organitzat conjuntament amb el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya amb l’objectiu d’aprofundir en temàtiques destacades del sector. En aquest primer esmorzar s’ha donat la paraula a les agències per donar resposta a qüestions sobre com està el mercat publicitari a Espanya i en particular a Catalunya, quina és la relació entre agència i client i establir unes propostes de futur. El fet que Barcelona ha perdut el pes publicitari que tenia és alguna cosa que ningú posa en dubte. També és un fet que hi ha hagut una centralització d’anunciants cap a Madrid. Però això ha de canviar. I la bona notícia és que es pot canviar . Quan parlem de Barcelona sembla que el sector tendeix a mirar-se el melic i té encara una mentalitat una mica provinciana. El primer que cal fer, doncs, és mirar cap enfora, buscar la internacionalització. En un món global, les agències poden oferir servei des d’aquí a la indústria d’aquí, però també a la resta del món, d’aquesta manera es multiplicarem les possibilitats. Creatius i tècnics respiren el mateix aire que els avantpassats de la ciutat, que Miró, que Gaudí i aquesta és una herència que no s’ha de perdre, però és un error mirar sempre cap enrere. Ara hi ha l’oportunitat de reinventar-se, d’unir-se a la transformació, al disseny, a l’avantguarda, a la creativitat. I hi ha més talent disponible que mai per fer-ho possible. Hi ha el talent d’aquí, però també el de la resta d’Europa que està disposat a venir a Barcelona, i quedar-s’hi. Pel que fa a la relació amb el client, d’una banda les agències han de defensar el seu territori, que és el de la creació de marca i d’altra diferenciar-se d’altres empreses de serveis pel que els caracteritza i pel seu tret diferencial: la creativitat. S’ha de crear amb el client un entorn de confiança i aconseguir que les agències esdevinguin el seu partner, convertir-se en socis. D’aquesta manera es pot establir una relació a llarg termini. Això s’aconseguirà a través del diàleg, recuperant la credibilitat a través d’una comunicació transparent. El client tendeix a la internalització, a crear les seves pròpies estructures per generar certes tasques, però sempre sorgiran altres necessitats que ells no podran realitzar i aquí és on l’agència entra. A tall de conclusió podem establir que el futur del sector demana trobar un espai de diàleg entre les agències per poder crear grups de treball, per començar a construir la publicitat que volem per a Catalunya i Barcelona i que tingui suficient força per actuar com a lobby. Aquest espai és el Col·legi. Les agències s’han de reinventar, sent conscients de qui són i d’on venen. Dins del mateix concepte “Barcelona” està la solució, quan parlem de transformació, de creativitat, d’innovació. En una situació com l’actual en què tot canvia, aquests valors són més necessaris que mai. Si tot fos estàtic, el canvi seria molt complicat i fora de context. En un moment de canvi el que toca és canviar i fer-ho més ràpid del que ho faran els altres. El futur va d’evolució on el canvi és l’única constant. Les agències s’han de transformar i modificar les seves eines de treball, si no el model no canviarà.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies