Es disparen els concursos amb exigències desmesurades de facturació

Josep Espín,

Es disparen els concursos amb exigències desmesurades de facturació


2a Onada Observatorio de Concursos Públicos de Publicidad

Es disparen els concursos amb exigències desmesurades de facturació

 Juliol de 2021 La segona onada de l’Observatorio de Concursos Públicos de Publicidad  referida al segon trimestre de l’any ha posat al descobert una dada preocupant: un 65% de les licitacions van incloure exigències de facturació dels concursants fora del que és raonable, un 25% més que el primer trimestre (51,7%). Aquest és un dels cavalls de batalla del sector pel que fa a la millora dels concursos, ja que impedeix que moltes PIMES publicitàries, perfectament capacitades, participin en aquests concursos, en contra de l’esperit de la legislació europea i espanyola. Al marge d’aquesta dada summament  preocupant, aquesta segona onada ha registrat altres retrocessos sobre els criteris professionals establerts per les associacions del sector, si bé hi ha alguns, pocs, aspectes positius. Un 57,26% disposaven d’un termini de presentació inferior a tres setmanes, un evident pas enrere davant del 42% del primer trimestre, però la preponderància de l’oferta econòmica davant a la tècnica o qualitativa es va quedar lleugerament per sota del trimestre anterior, amb un 63,39 davant d’un 65%. S’anota, també, l’absència de concursos tancats als mitjans i amb exclusió de les agències. S’ha avançat també en l’obligació que les adjudicacions siguin motivades i comunicades a adjudicatària i la resta de licitadors, amb més d’un 61% i una millora del 20%. Entre els concursos més importants convocats el trimestre passat destaca un de 25,9 milions d’euros per SEM de la Fundació Universitat Oberta de Catalunya, el concurs de mitjans d’ADIF i ADIF-Alta V, de 5,4 milions i el de l’Instituto Andaluz de la Mujer, de 3,3 milions d’euros, tots ells amb algun  incompliment dels criteris fixats. Aquest Observatori és una iniciativa de La FEDE i l’ACT, i al qual s’ha sumat també des d’aquesta onada el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i té com a objectiu verificar l’evolució dels concursos creatius i de mitjans de les institucions públiques respecte d’una sèrie de criteris professionals perfectament encaixables a la Llei de Contractes del Sector Públic. Està realitzat per Fernando Montañés, doctor i professor de la UAM i la Universidad Nebrija a partir de les dades proporcionades per l’empresa CIPESA i conta també amb la col·laboració i el patrocini d’INFOADEX. Les onades apareixen cada tres mesos i a finals d’any es difondrà l’informe complet anual.  [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies