En record de Manel Palencia

Josep Espín,

En record de Manel Palencia


Manel Palencia i Garriga ens ha deixat el proppassat 31 de març.

Manel Palencia ha estat un publicitari entregat a servir a la comunicació amb tant entusiasme que no va passar dia que no contribuís, d’una manera o d’una altra, a enaltir la professió, especialment a través de l’associacionisme.

Va participar en la creació de l’AJEP, l’associació de joves publicitaris, l’any 1961. Posteriorment, va formar part de l’entitat que es va crear en annexionar-se el Club de la Publicitat de Barcelona i a la mateixa AJEP, la denominada Associació Catalana de Publicitat.

Palencia va contribuir, entre altres temes, a recuperar, l’aleshores, festa més notable de la nostra professió, La Nit de la Publicitat i que havia quedat una mica oblidada. Durant uns quants anys es va convertir en la més prestigiosa de les trobades del món publicitari a Catalunya, que encara ara molts de nosaltres recordem. La festa se celebrava a les instal·lacions del Casino de Sant Pere de Ribes i en les últimes edicions, es va arribar a congregar la xifra de mil dos-cents invitats.

Aquest mateix esperit de servei el va portar a presidir la mateixa Associació des de l’any 1991 fins al 1997, any en què va cedir la presidència a Ferran Martorell qui, a partir d’aquesta organització, va saber crear l'actual Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, del qual Martorell va ser el primer Degà.

Avui lamentem la irreparable pèrdua d’en Manel Palencia, però la petjada del seu exemple quedarà per sempre en el nostre record com la persona entusiasta i perseverant que va ser.

Lluís Ferran Pérez-Seguí

Tresorer del Col·legi

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies