Dones i càrrecs directius

Josep Espín,

Dones i càrrecs directius


Poques dones arriben a càrrecs directius, tot i comptar amb habilitats molt valorades com a líders

  Barcelona, 24 de febrer de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí la sessió d’El Mirador Indiscret que ha posat la seva mirada a les Dones per intentar respondre a la pregunta Què ha de fer una dona d’èxit per arribar on vol? Rosa Romà, degana d’El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha estat l’encarregada de moderar aquesta sessió que ha comptat amb la participació d’Eva Conesa, Partner & ECD de Twoelf; Helena Marzo, directora creativa independent; Xènia Castellà, directora de The Digital Adgency i Patricia Luján, fundadora de School of Feminism. Rosa Roma ha fet una introducció en què ha destacat que les dones tenen  estils diferents de lideratge i habilitats molt valorades en un líder, com la creativitat i la perseverança, però, tot i això, costa que arribin a càrrecs directius. A continuació ha donat pas a les intervencions de les ponents. Eva Conesa i Helena Marzo han presentat el projecte Unadedos, una associació que neix com una necessitat en el nostre sector i que busca, no només denunciar la posició de la dona en els càrrecs de direcció en creativitat publicitària, sinó que pretén crear un canvi. Les dades constaten que passats els trenta-cinc anys les dones desapareixent de l’equació a la direcció creativa. És necessari impulsar un canvi entre tots, perquè si no no s’aconseguirà la igualtat fins al 2121. Unadedos té un objectiu ambiciós: que en la direcció creativa una  de dos sigui una dona en el 2030. L’impuls del lideratge de les creatives és un compromís col·lectiu que involucra marques, agències, mitjans, institucions i universitats. A continuació ha estat el torn de Xènia Castellà que ha parlat des de la seva experiència personal com a directiva d’una agència de comunicació digital. En la seva intervenció ha parlat de les capacitats que ens defineixen com a dones i que són compartides amb altres dones amb les quals ha anat treballant. Una d’elles és la capacitat d’organització i planificació que ajuda a l’equip a saber quines són les prioritats. Una altra és l’empatia, i la importància de saber posar-nos en el lloc d’algú, una capacitat bàsica a l’hora de dirigir un equip. També ha destacat que quan una dona assoleix a alts càrrecs, molts cops se la tracta de superheroïna, quan hauria de ser una cosa normal i que encara ens queda convèncer a molts homes que el valor de les dones és independent del gènere. Patricia Luján per la seva banda, ha volgut donar resposta a la pregunta que ens plantejaven sobre què ha de fer una donar per tenir èxit. El primer que ha fet és qüestionar-se que és l’èxit. Tenir marit, dos fills, una carrera executiva, tenir-ho tot? Guanyar molts diners? Guanyar molts premis? Treballar amb grans marques? Treballar en projectes que transformen? Conciliar? Una dona per arribar a l’èxit no ha de fer res pel fet de ser dona, i ho ha de fer tot. Ha de lluitar pels mateixos drets, els mateixos salaris, els mateixos llocs, les mateixes responsabilitats... Finalment, ha destacat l’educació com a base de la societat, en la que hem de crear nens feliços, respectuosos i que se sentin en igualtat.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies