CERTIFICAT SOBRE ELS ACORDS ADOPTATS EN JUNTA DE GOVERN

A Barcelona, el 4 de juny de 2025, mitjançant reunió presencial amb la Junta de Govern del Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya, té lloc una Junta de Govern del Col·legi, quan són les 15:00 hores, que és l’hora acordada.

Un dels punts de l’ordre del dia és, d’acord amb l’article 109 dels estatuts, la proposta de la creació d’una comissió integrada pel degà, la secretària i la tresorera, que s’encarregarà de la nova redacció dels articles 2.1 i 9b dels actuals estatuts. L'objectiu de la modificació dels articles 2 i 9b dels Estatuts del Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya és que el Col·legi es pugui adaptar a la realitat professional actual i garantir una major inclusió dels professionals del sector, que posseeixin estudis de grau i postgrau en màrqueting i comunicació, més enllà de la Llicenciatura de Publicitat i RRPP.


A Barcelona, el 17 de setembre de 2025, mitjançant reunió presencial amb la Junta de Govern del Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya, té lloc una Junta de Govern Extraordinària del Col·legi, quan són les 18:00 hores, que és l’hora acordada.

Un dels punts de l’ordre del dia és la proposta de modificació dels articles 2.1 i 9b dels actuals estatuts. L'objectiu de la modificació dels articles 2 i 9b dels Estatuts del Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya és que el Col·legi es pugui adaptar a la realitat professional actual i garantir una major inclusió dels professionals del sector. La realitat del sector ha evolucionat considerablement en els darrers anys, incorporant perfils professionals que provenen d'altres disciplines acadèmiques més enllà de la publicitat i les relacions públiques. En aquest sentit, hi ha diversos graus i post-graus que tenen les paraules -i l’àmbit de desenvolupament- del màrqueting i la comunicació en la seva denominació i programes.

Per tant, aquesta ampliació dels criteris d'ingrés permetrà que el Col·legi esdevingui un veritable referent del nostre àmbit perquè acolliria a tots els professionals que s’han format en les disciplines que ens vinculen i relacionen en el nostre dia a dia, promovent la col·laboració, la formació continua i la representativitat global de la professió.

El degà, Miquel Campmany, explica i justifica la proposta de modificació dels articles, sense haver rebut amb anterioritat cap esmena ni redactat alternatiu per part de la Junta ni de cap Col·legiat. Per tant, es proposen les modificacions següents:

Actual article 2.1

1.El Col·legi està format per persones llicenciades, graduades i doctorades en publicitat i relacions públiques, també anomenades “publicitaris/àries” i “relacions públiques”, que, posseint els requisits exigits per aquests Estatuts, s'hi incorporen, com a persones col·legiades, amb plenitud de drets; així com per aquelles persones que tinguin un títol estranger equivalent degudament homologat.

Proposta de modificació de l’article 2.1

1. El Col·legi estarà format per persones llicenciades, graduades i doctorades en Publicitat i Relacions Públiques, també anomenades “publicitaris/àries” i “relacions públiques”, que, posseint els requisits exigits per aquests Estatuts, s'hi incorporen com a persones col·legiades, amb plenitud de drets així com aquelles persones graduades i doctorades en una titulació que incorpori el màrqueting i/o qualsevol vessant de la comunicació.

2. Igualment, podran incorporar-se aquelles persones titulades en altres disciplines acadèmiques que incorporin el màrqueting i la comunicació persuasives a les seves àrees de coneixement i/o plans docents.

Actual article 9b

b) Posseir la titulació oficial de llicenciat, graduat o doctor en Publicitat i Relacions Públiques, o un títol equivalent estranger degudament homologat.

Proposta de modificació de l’article 9b b) Posseir la titulació oficial de llicenciat, graduat o doctor en Publicitat i Relacions Públiques, o un títol equivalent estranger degudament homologat, o bé acreditar alguna altra formació oficial especialitzada en els àmbits del màrqueting, la comunicació, la publicitat i les relacions públiques d’acord amb els criteris establerts a l’article 2.

Després de les explicacions i preguntes oportunes, el punt se sotmet a votació i és aprovat per unanimitat per 10 vots a favor, 0 en contra i 0 abstencions. S’aprova doncs la modificació dels Estatuts amb els articles que es proposen.


Aquesta modificació, s’haurà d’aprovar definitivament a la propera Junta General.


Essent les 18:20 hores, i en testimoniança del que s’hi ha tractat i dels acords presos n’estenc aquesta acta, que signo juntament amb el degà.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies