Resultats estudi perspectives del sector

Resultats estudi perspectives del sector


Segon estudi d’expectatives d’evolució del sector
del Màrqueting i la Comunicació a Catalunya

El sector del Màrqueting i la Comunicació creix un 22% segons marques i agències


  • Augment en 9 punts el nombre d’agències que confien en les empreses ubicades a Catalunya com a principal factor de creixement de la seva facturació, però la majoria (un 57%) creuen que el creixement de la seva facturació vindrà de clients ubicats fora de Catalunya.
  • El Metavers genera una forta expectativa com àmbit de creixement del màrqueting i la comunicació. Un 44% dels professionals de Catalunya creu que serà una especialitat que creixerà en els pròxims anys.

 

Barcelona, 29 de setembre de 2022. Aquest matí s’han presentat els resultats del 2n estudi del Col·legi i elaborat per Collaborabrands, sobre les expectatives d’evolució del sector del Màrqueting i la Comunicació a Catalunya.

L’acte s’ha iniciat  amb la intervenció de Jordi Torrents, CEO de Collaborabrands que ha explicat que l’objectiu de l’estudi és detectar com han evolucionat les expectatives dels professionals del sector respecte al present i el futur a curt termini.

A continuació s’han detallat les principals conclusions sobre les expectatives del sector del màrqueting i la comunicació a Catalunya.

 

Si comparem les tendències d’inversió i facturació, podem concloure que l’increment d’inversió de les marques després de la pandèmia, es correspon amb l’augment de facturació de les agències en un 22%.



Es percep un major dinamisme en les activitats de màrqueting de les empreses catalanes. La millora de la capacitat de Catalunya per atraure Startups i empreses tecnològiques segueix sent el principal motiu associat al creixement del sector. (56%).



Respecte al futur, es manté l’optimisme al voltant del 57%, però ha baixat 8 punts entre els professionals de les marques que ha passat del 69% al 61%.



El top 5 d’especialitats que es creu que creixeran estan relacionades amb la digitalització del màrqueting i la comunicació. Destaca l’expectativa que genera el Metavers: el 44% que serà un àmbit de creixement.



El teletreball ha arribat al sector del màrqueting i la comunicació per quedar-se. El 73% dels professionals teletreballen. Un 57% parcialment. Aquestes dades coincideixen amb l’expectativa que vàrem recollir el 2021.



Com l’any 2021 la majoria de les marques (76%) confia en proveïdors situats a Catalunya i preveu seguir-ho fent. Ha incrementat la confiança en els proveïdors de la resta de l’Estat respecte als que tenen les oficines fora d’Espanya.



Per a la majoria d’agències (63%), el principal percentatge de facturació prové de clients amb oficines a Catalunya. Per a un 37%, la principal font de facturació són clientes amb oficines fora de Catalunya.



A continuació s’ha obert un debat en què han intervingut Oscar Iniesta, soci director sènior de LLYC; Avril Barthe-Larrègle, Head of Marketing and Communication de Panasonic i Ivan de Cristóbal, de l’Associació Empresarial del Publicitat (Gremi).



Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies