Quaderns del CAC

Josep Espín,

Quaderns del CAC


Quaderns del CAC és una publicació científica adreçada al sector audiovisual i editada pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya. De periodicitat semestral, la revista pretén reflectir i debatre des de Catalunya els grans temes de la comunicació i la cultura audiovisual. Núm 45. Comunicació, mitjans i gènere. Sota aquest títol, el monogràfic ens a endisa a la temàtica de Comunicació, mitjans i gènere amb l'objectiu de posar el focus sobre la problemàtica dels desequilibris de gènere, a la qual l'autoritat catalana reguladora de l'audiovisual (CAC) ha estat atenta, aportant anàlisis sistemàtics i continus en el temps. Pots consultar el número en aquest enllaç Núm. 44. Fake news, algoritmes i bombolles informatives. Sota aquest títol, el monogràfic recull articles que parlen sobre l'estat de la intel·ligència artificial, la desinformació durant el referèndum de l'1-O, l'ús de l'explotació de dades personals durant la campanya de Donald Trump i com podem mesurar el biaix ideològic en mitjans digitals. Pots consultar el número en aquest enllaç Núm. 43. Diversitat i indústries culturals Sota el títol de "Diversitat i indústries culturals", el monogràfic està format per articles que tracten els canvis i l'evolució que s'ha produït en la cadena de valor de l'audiovisual. Així mateix, recull informació respecta la mesura de les audiències, el règim d'accés als continguts i la monetització. Pots consultar el número en aquest enllaç. Núm. 42. L'audiovisual OTT, noves fronteres i desafiaments Sota el títol de “L’audiovisual OTT, noves fronteres i desafiaments”, incorpora articles que analitzen la realitat dels serveis over-the-top i la seva interacció amb la resta d’agents del sector audiovisual des d’àmbits com ara la regulació, l’oferta o les estratègies de negoci. Pots consultar el número en aquest enllaç. Núm. 41. La ràdio, encara. Sota el títol “La ràdio, encara”, la revista dedica el tema monogràfic a aquest gran mitjà. El número obre amb Peter Lewis com a autor convidat amb una contribució sobre ràdio comunitària, i el monogràfic compta amb articles sobre el model de negoci de la ràdio, el podcàsting, la ràdio local, el crowfunding com a sistema de finançament de continguts de ràdio, i els programes radiofònics adreçats a la infància. Pots consultar el número en aquest enllaç.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies