Per la llibertat de premsa i de comunicació

Josep Espín,

Per la llibertat de premsa i de comunicació


Manifest per la llibertat de premsa i de comunicació

  El Col·legi, juntament amb set entitats més, promouen un Manifest per la llibertat de premsa i de comunicació -inclosa la publicitat. En els darrers dies hem estat testimonis de coaccions a periodistes, registres a redaccions i amenaces generalitzades als nostres mitjans en relació a la publicació de continguts i campanyes publicitàries. Per això, us convidem a  signar el manifest.     MANIFEST PER LA LLIBERTAT DE PREMSA I PER TOTES LES LLIBERTATS  La llibertat de premsa és un dels pilars fonamentals del sistema democràtic. Uns mitjans lliures de censura i d’amenaça per part dels governs garanteixen un sistema comunicatiu ric i divers i una ciutadania informada. Som professionals compromesos amb un exercici responsable del periodisme, de la comunicació -inclosa la publicitat-, en un sentit ampli i la defensa de la llibertat d’expressió i la llibertat de premsa, principis fonamentals en una societat plural i democràtica. Uns principis reconeguts a la Declaració Universal dels Drets Humans (art. 19), el Conveni Europeu dels Drets Humans (art. 10) i a la Carta dels Drets Fonamentals de la Unió Europea (art. 11). Fins i tot a la Constitució Espanyola (art. 20). En els darrers dies, i arran de la convocatòria i la campanya del referèndum de l’1 d’octubre i de l’actuació desproporcionada del govern espanyol per impedir-lo -malgrat la voluntat del Parlament i de la majoria de la ciutadania-, diverses associacions professionals han rebut denúncies de periodistes que han estat coaccionats o obligats a identificar-se durant la cobertura d’esdeveniments d’interès públic, pressions a les redaccions i advertiments judicials. Aquests fets signifiquen un atac greu i frontal a la llibertat d’expressió i d’informació. Com a professionals del periodisme i de la comunicació, per respecte a la societat a la qual ens devem i servim, no ens podem permetre el silenci davant d’aquesta dinàmica. No es poden erosionar els drets fonamentals de la llibertat d’expressió i d’informació, i els mitjans públics i privats tenim el deure i el dret de treballar amb llibertat per a poder fer-nos-en ressò. Per això, i d’acord amb els nostres principis deontològics, exigim la immediata aturada d’aquestes actuacions que amenacen la nostra feina, empobreixen la nostra capacitat d’informar amb qualitat, la llibertat dels nostres mitjans per emetre continguts publicitaris i amenacen drets fonamentals. Fidels al nostre compromís amb el periodisme mostrem, també, el nostre compromís amb un model de societat en què la llibertat d’expressió i d’informació són part indestriable del conjunt de llibertats que cal garantir a totes i cadascuna de les persones que integrem la societat catalana. Són drets fonamentals i nosaltres i els mitjans pels quals treballem, actors, com d’altres institucions, garants de la seva salvaguarda. Setembre de 2017 Signar Manifest    ENTITATS PROMOTORES 
  • Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya
  • Grup de Periodistes Ramon Barnils – GPRB
  • Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació – AMIC
  • Associació de Publicacions Periòdiques en Català – APPEC
  • Som Atents
  • Sindicat de Periodistes de Catalunya – SPC
  • Sindicat de la Imatge UPIFC
  • Associació Catalana de Premsa Comarcal – ACPC
  • Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya
  Dijous 21 de setembre de 2017 a les 20 h a Rambla Catalunya, 10, es va dur a terme una concentració per reclamar la llibertat de premsa i de comunicació, conduida per Jordi Évole i Mònica Terribas.  [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies