L'After Work del Hub del Màrqueting i la Comunicació amb La Casa de Carlota

Albert Rodriguez,

L'After Work del Hub del Màrqueting i la Comunicació amb La Casa de Carlota


Ahir, es va celebrar el primer Afterwork "El Xiringuito" de l'any que organitza el HUB del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya. Aquesta activitat serveix per compartir amb els assistents, persones o projectes que hagin destacat per un fet diferencial o rellevant pel desenvolupament del sector. Ahir vam comptar amb La Casa de Carlota, amb la participació del seu CEO i Responsable Creatiu, Josep Maria Batalla, i de l'Executiva de Comptes, Ona Anadón.

La conversa, moderada per Antonio Traugott, gerent del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va girar vers en el model innovador, inclusiu i diferencial que defineix La Casa de Carlota, ja que aquesta agència incorpora en el seu equip creatiu persones amb síndrome de Down i espectre autista. En paraules de Josep Maria Batalla, "això és una casa de boixos, però són elles i ells els que creen la màgia de l'agència"

El primer punt que l'equip ens va voler deixar clar és que tractar "d'incapacitats" a persones amb síndrome de Down o altres diversitats funcionals és un greu error. El biaix de la societat ens impulsa a pensar d'aquesta manera, però, La Casa de Carlota és un paradigma. El procés de selecció que fan servir per incorporar a persones amb diversitat funcional té les mateixes característiques que qualsevol altre procés de selecció, i a diferència d'altres companyies que contracten a persones amb síndrome de Down, autisme, etc. per "omplir la quota", La Casa de Carlota ho fa per les seves capacitats. Tant l'Ona com el Josep Maria, tenen clar que cada persona té una forma única de veure, entendre i comunicar el món que els rodeja, no sols per pertànyer a un col·lectiu o tenir una certa condició, sinó també per les seves individualitats.

Això va portar la conversa cap al compromís social real de les marques, i en aquest punt Josep Maria va ser molt crític. No serveix de res mostrar en els teus anuncis persones amb diversitats funcionals, persones negres o amb discapacitat. El que cal és humanitzar el sector i la feina que fa. Una feina que ha de ser ètica, honesta i lleial d'arrel. L'executiva de comptes reflexionava: "les marques volen ser bones, però la majoria d'elles no generen la realitat que comuniquen i això és un error."

També es va debatre sobre el model d'agència actual i com la publicitat, el màrqueting i la comunicació han d'adaptar-se als nous temps i demostrar a les marques i la societat que aquest sector és indispensable per l'economia de qualsevol país del món. Venim de dècades on probablement els Publicitaris ha tret massa pit i estaven una mica deïficats, i ara ens estem recuperant reputacionalment d'una percepció general negativa a la societat. En aquest sentit, Josep Maria va recordar la frase de Jacques Séguéla: "No le digas a mi madre que trabajo en publicidad. Ella piensa que soy pianista en un burdel

L'adquisició de La Casa de Carlota per part de Roman, una gran empresa de comunicació institucional i corporativa, va ser un altre punt destacat de la conversació, on va quedar clar que s'està portant a terme un període d'adaptació mutu entre un model més tradicional i una agència "rematadamente loca"

Després d'una exposició plena d'anècdotes divertides, Josep Maria va acabar la ponència augurant un futur, amb més "Cases de Carlota" on agències i empreses de tots els sectors incorporin amb normalitat aquestes persones que aporten una visió única de les coses.


Un cop acabada la xerrada, tots els assistents i ponents vam poder gaudir d'una estona de networking. Gràcies a La Casa de Carlota per acompanyar-nos en aquest AfterWork. Sens dubte, una sessió molt inspiradora!

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies