L'activisme de marca

Josep Espín,

L'activisme de marca


L'ACTIVISME DE MARCA

Dijous, 29 de novembre de 2018 a les 09.00 h Check-in d’assistents de 08.30 a 09.00 h. L'acte finalitza a les 10.30 h.

Palau Robert (Pg. de Gràcia, 107. Barcelona)

Inscriu-te a l'esmorzar del Mirador! És gratuït!

 

La tendència actual és que cada vegada més les persones consumim marques o col·laborem amb associacions, entitats, ONGs que estiguin alineades o siguin el més properes possibles als nostres valors vitals. Per això, cada vegada existeixen més marques, empreses, entitats, que neixen justament per donar resposta a aquests valors que part de la societat està reclamant.

Moltes de les empreses tradicionals no tenen en compte aquests valors o intenten fer-ho a través de projectes de Responsabilitat Social Corporativa, malgrat que no sempre aquests programes s'acabin integrant en el cor del negoci, motivant els canvis necessaris que s'haurien de fer per realment donar resposta a les demandes de la societat. Per això, ens interessa conèixer l'experiència de tres empreses o entitats que just la seva vocació és la de donar resposta a aquestes demandes i la seva missió és la de convèncer a un volum més gran de la societat de la necessitat del canvi, la implicació i l'expansió d'aquests valors socials.

L'objectiu és que ens expliquin com ho fan aquestes marques per connectar amb aquest públic i especialment per fer-lo encara més gran, és a dir, per aconseguir canvis en la societat des de l'activisme de la pròpia marca. Es treballa el branding i la comunicació d'una forma diferent de la que utilitzen les marques tradicionals? Ho sabrem a la sessió del pròxim dijous 29 de Novembre.

El 29 de novembre posarem a debat aquestes i d'altres qüestions que puguin sorgir en la sessió moderada per Alex Marquina i en la que comptarem Oihana Parera, Enric Batlle i Òscar Camps.

oihana

Oihana Parera @oihanaparera

                                           CMO a Holaluz.com

Oihana va començar a Holaluz l’any 2013 com a responsable de màrqueting i comunicació. Té àmplia experiència en l’àmbit del màrqueting. Sempre ha treballat en entorns emprenedors, des d‘una plataforma d'equity crowdfunding fins a portar a terme el seu propi projecte, una consultoria de comunicació i estratègia. L’inici de la seva carrera professional està lligat a la producció d’esdeveniments i productes audiovisuals, per després virar cap a entorns digitals i start-ups, on s’ha consolidat com a professional de la indústria. És llicenciada en Publicitat per la UAB, MBA Audiovisuals per la Ramon Llull i PDD per IESE.

Enric Batlle Director de Batllegroup.

foto-enricrodo

Expert en branding i packaging. És director i fundador de Batllegroup, empresa creada el 1990 especialitzada en construcció de marques. La seva àmplia trajectòria professional inclou el tracte amb clients tant multinacionals com amb PIMEs. Implicat en la formació de nous professionals del sector, també és soci fundador del Centre Universitari BAU on dirigeix el màster de Branding i Packaging des de fa 9 anys. Alguns dels seus projectes han estat premiats pel seu disseny en el LiderPack, Best Pack o Anuaria.

Òscar Camps (@campsoscar) Director de l'ONG Proactiva Open Arms oscarcampsrodo

Òscar Camps va néixer a Barcelona. És un empresari del sector marítim amb més de 25 anys d’experiència. Una de les seves empreses, Proactiva Serveis Aquàtics SL, es dedica al socorrisme a diverses piscines i platges del litoral espanyol i en temporada alta dona feina a més de 600 persones. Després de veure les fotos d’un nen ofegat a una platja del mar Egeu el setembre de 2015, va decidir-se a actuar. Va treballar allà durant mesos, establint l`'ONG Proactiva Open Arms i convertint-se en el seu fundador i director. Des del primer dia de l'ONG fins avui, ell i les diverses tripulacions de voluntaris, han aconseguit rescatar a pràcticament 60.000 persones d’una mort segura.

L'any 2015, Oscar Camps va ser guardonat amb el Premi Català de l'Any. Un any després Proactiva Open Arms va rebre el Premi Impacte en l'àmbit social del ColPubliRP.

També ha estat reconeguda la seva tasca a escala nacional, amb el Premi UNICEF Comitè Español 2017 Transforma per la seva tasca de salvament als mars Egeu i Mediterrani, entre d'altres.

[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies