La Torradora: Conèixer i entendre el comportament en el procés de decisió del consumidor és el motor de la reinvenció de les marques i del creixement de la inversió publicitaria

Albert Rodriguez,

La Torradora: Conèixer i entendre el comportament en el procés de decisió del consumidor és el motor de la reinvenció de les marques i del creixement de la inversió publicitaria


Barcelona, 16 de març de 2023. Aquest matí s’ha celebrat un altre esmorzar “La Torradora”, organitzat pel Col·legi del Màrqueting ila Comunicació de Catalunya, on s’ha tractat el tema de l’evolució de la inversió publicitària, un aspecte clau en el creixement del sector que depèn dediferents factors com la medició o els continguts.

 

En aquesta Torradora han participat: Eduard Amiel, managing director en Dentsu international; Pilar Abengoechea, executiva de vendes nacional a Clear Channel; Gaietà Alonso Dalmases, Director de vendes de publicitat a la CCMA, Alba Roig, CCO dAdsmurai; Sebas Muriel, CEO a GroupM; Paul Fleming, fundador de Barcelona Virtual iHector Martinez, responsable d’acords i contingut multimedia a Banc Sabadellen una sessió moderada per Sergi Nebot, director de la revista Control.

 

El sectordel màrqueting i la publicitat està patint un moment de grans canvis. En matèria d’inversió en comunicació publicitària, els convidats han destacat que els mitjans de comunicació, principalment els estimats, cada vegada es podran mesurar amb major precisió. Això és fonamental perquè les empreses puguin invertir amb garanties i obtenir resultats satisfactoris.

 

En aquest sentit, els mitjans més tradicionals s’han vist obligats a reinventar-se. L’exterior és un bon exemple, ja que a través de la digitalització s’ha integrat amb la resta de mitjans i actualment presenta un creixement d’inversió del 41% a l’estat espanyol.

 

Per la seva banda, les marques sembla que estan en un moment d’anàlisi i observació davant les opcions innovadores que van sortint, perquè en general, continuen apostant per la televisió per obtenir cobertura, però estan obertes a apostar per mitjans complementaris, principalment de l’àmbit digital.

 

A més, s'ha recalcat la importància de l'estratègia decontinguts com a element central de la comunicació actual. Així, no noméés important invertir en els mitjans, sinó també planificar una estratègia que connecti amb els consumidors. El contingut és clau per entretenir i captar l’atenció.

 

En aquest sentit, s’ha destacat la importància dels influencers en la publicitat actual. Aquests professionals són capaços de combinar comunicació i entreteniment per atraure l'atenció dels consumidors sense recórrer a la publicitat d’interrupció. Això els converteixen en un mitjà molt valuós per a les marques que volen connectar amb el seu públic.

 

Respecte ala Intel·ligència Artificial (AI), s’ha comentat que significa un canvi profund pel sector. Un dels grans canvis que pot influir en els hàbits de consum i per tant en les marques, és que els consumidors poden acabar prenent decisions de compra en base a la AI.

 

Finalment, els participants han posat de manifest la importància del canvi de comportament dels consumidors en la reinvenció i disrupció de les marques i en el creixement de la inversió en comunicació publicitària.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies