La mirada indiscreta a les plataformes

Josep Espín,

La mirada indiscreta a les plataformes


9a sessió d’El Mirador Indiscret Platform revolution! Les plataformes com a motor d’innovació digital Dijous, 25 de gener de 2018 Consulta: Els 10 punts clau  Vídeo de les exposicions Les imatges El passat dijous, 25 de gener es va realitzar al Palau Robert la novena sessió d’El Mirador Indiscret, sota la temàtica de les Plataformes digitals. Les últimes tendències en aquest fenomen, les seves característiques i com està afectant a l’entorn econòmic aquesta nova corrent de negoci són alguns aspectes que es van comentar en la sessió moderada per Xavier Dedeu, vocal de la Junta de Govern del Col·legi, qui va iniciar la sessió donant la benvinguda i presentant els ponents. Xavier Fisa, cap d’Estratègia de LaviniaNext (Grup Lavinia),  va iniciar la seva intervenció introduint el fenomen de les plataformes digitals diferenciant aquest concepte d’alguns que poden generar confusió com App o web. Seguidament va explicar com va sorgir el fenomen de les plataformes digitals, com a resposta de les necessitats de diversos segments de la població, com s'han posicionat diverses marques per tal d'omplir segments del mercat que encara estaven buits o per tal d'oferir alternatives més còmodes o properes a serveis tradicionals com els taxis amb Uber o els lloguers de vacances amb Airbnb. Xavier va parlar sobre la necessitat de  fixar els buits legals que encara sorgeixen en aquest nou corrent de negoci. Seguidament, va definir els passos que cal seguir per tal de dissenyar una plataforma: identificar els agent i les relacions, dissenyar les regles i eines del joc, desenvolupar l'infrastructura i dur a terme la medició. Xavier ha donat molta importància a la creació de valor diferenciat com a eix clau per tal que la nostra plataforma sigui tot un èxit. Seguidament, Víctor Roca, director de Màrqueting a Deliberry va exposar el  fenomen de les plataformes digitals des del punt de vista intern de Deliberry, un nou model de negoci que canvia la percepció que es tenia sobre la compra online prometent una compra de qualitat gràcies al procés de "picking" de les seves "mamashoppers". Víctor va donar molta importància al fet que es trenquin les barreres entre la plataforma i el client, en aquest cas fent que superin la seva por a comprar aliments per internet, cal arribar al target i que aquest vulgui repetir l'experiència. Seguidament va mostrar xifres sobre el creixement de l'E-commerce al nostre país, aquest ha augmentat un 26 % en front al 16% dels supermercats tradicionals, xifres que són un bon punt de partida tenint en compte que és un model de negoci relativament nou. Per últim es va donar pas a l'esmorzar del mirador, on els assistents van tenir l'oportunitat de fer networking.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies