La mirada indiscreta a les plataformes

Josep Espín,

La mirada indiscreta a les plataformes


9a sessió d’El Mirador Indiscret Platform revolution! Les plataformes com a motor d’innovació digital Dijous, 25 de gener de 2018 Consulta: Els 10 punts clau  Vídeo de les exposicions Les imatges El passat dijous, 25 de gener es va realitzar al Palau Robert la novena sessió d’El Mirador Indiscret, sota la temàtica de les Plataformes digitals. Les últimes tendències en aquest fenomen, les seves característiques i com està afectant a l’entorn econòmic aquesta nova corrent de negoci són alguns aspectes que es van comentar en la sessió moderada per Xavier Dedeu, vocal de la Junta de Govern del Col·legi, qui va iniciar la sessió donant la benvinguda i presentant els ponents. Xavier Fisa, cap d’Estratègia de LaviniaNext (Grup Lavinia),  va iniciar la seva intervenció introduint el fenomen de les plataformes digitals diferenciant aquest concepte d’alguns que poden generar confusió com App o web. Seguidament va explicar com va sorgir el fenomen de les plataformes digitals, com a resposta de les necessitats de diversos segments de la població, com s'han posicionat diverses marques per tal d'omplir segments del mercat que encara estaven buits o per tal d'oferir alternatives més còmodes o properes a serveis tradicionals com els taxis amb Uber o els lloguers de vacances amb Airbnb. Xavier va parlar sobre la necessitat de  fixar els buits legals que encara sorgeixen en aquest nou corrent de negoci. Seguidament, va definir els passos que cal seguir per tal de dissenyar una plataforma: identificar els agent i les relacions, dissenyar les regles i eines del joc, desenvolupar l'infrastructura i dur a terme la medició. Xavier ha donat molta importància a la creació de valor diferenciat com a eix clau per tal que la nostra plataforma sigui tot un èxit. Seguidament, Víctor Roca, director de Màrqueting a Deliberry va exposar el  fenomen de les plataformes digitals des del punt de vista intern de Deliberry, un nou model de negoci que canvia la percepció que es tenia sobre la compra online prometent una compra de qualitat gràcies al procés de "picking" de les seves "mamashoppers". Víctor va donar molta importància al fet que es trenquin les barreres entre la plataforma i el client, en aquest cas fent que superin la seva por a comprar aliments per internet, cal arribar al target i que aquest vulgui repetir l'experiència. Seguidament va mostrar xifres sobre el creixement de l'E-commerce al nostre país, aquest ha augmentat un 26 % en front al 16% dels supermercats tradicionals, xifres que són un bon punt de partida tenint en compte que és un model de negoci relativament nou. Per últim es va donar pas a l'esmorzar del mirador, on els assistents van tenir l'oportunitat de fer networking.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies