La mirada indiscreta a la transformació digital

Josep Espín,

La mirada indiscreta a la transformació digital


3a. sessió d’El Mirador Indiscret Transformació digital i multicanalitat. Dijous, 30 de març de 2017 Consulta: Els 10 punts clau Vídeo-Resum de la sessió  Vídeos de les exposicions  Les imatges Transformació digital i multicanalitat, aquest és el títol de la tercera sessió d’El Mirador Indiscret en la que hem volgut mostrar com està afectant aquesta transformació a les empreses des de tres punts de vista diferents: el publisher, l’agència i l’anunciant. Ferdi Boloix, membre de la Junta de Govern, ha obert la sessió agraint l’assistència de les persones que han omplert la sala del Palau Robert. Seguidament ha presentat al primer ponent, Eduard Amiel per donar-nos la visió del publisher. Amiel afirma que la transformació digital ha estat una oportunitat per trencar barreres, per anar contra les regles. Disposem de més suports però el contingut continua sent el rei. En relació als continguts, hem de pensar de quina manera fem que siguin rellevants i adaptar-los als diferents formats i plataformes perquè arribin al consumidor. L’oportunitat que ofereix la tecnologia per obtenir dades i realitzar un estudi de mètriques, permeten personalitzar el contingut per a l’usuari i donar-li el que vol. L’usuari es converteix així en un amplificador dels continguts que generem. Després de la seva intervenció, el torn de paraula ha passat a Roger Sendra que ha iniciat la seva exposició parlant de la relació de confiança que ha d’haver-hi entre consumidors i marques. Cal generar entorns de confiança, entorns de col·laboració. Les empreses viuen el canvi en una boira: són capaces de fixar un objectiu però desconeixen la forma com arribar-hi. A continuació ha parlat de com les dades ens ajuden a transformar la forma en què mesurem les coses i permet una comunicació personalitzada, adaptativa i de més valor realitzant missatges més rellevants. També podem extraure dades emocionals a través dels likes, o no likes i la utilització d’emoticones. Pel que fa a les característiques que ha de tenir un professional destaca quatre trets: -curiós: ha d’adquirir coneixement, estar en un aprenentatge continuo. -inspirador: fomentant la col·laboració de diferents equips, mai anar sol. -polifacètic: que tingui diferents habilitats. -partner: ningú no sap de tot i per tant, ha de buscar aquells partners que arribin on ell no arriba. La darrera presentació ha anat a càrrec de Marta Catasús que ha recomanat la lectura d’un estudi de Félix Muñoz que recull molt bé els reptes dels anunciants. Pels anunciants, l’era digital ha significat un canvi tant en la forma de treballar els continguts (abans únicament es replicava el que es feia a revistes), com en l’estructura interna de les empreses i dels seus departaments. La transformació digital ha portat molta més feina i més esforç. Implica diversos reptes, formular hipòtesis, testejar, veure si funcionen i una contínua formació, ja que hi ha una evolució constant. És important mesurar-ho tot i per tant, és necessari un mínim coneixement de tecnologia i analítica. Les empreses han de determinar cap a on volen anar i veure com ho fan. Per aconseguir-ho falten mans expertes, professionals amb sentit comú i partners als que se’ls hi demana transparència en els recursos, formació tant en la comunicació tradicional com en la digital i analítica. Actualment podem treure moltes dades de les accions que es duen a terme, però al mateix temps falten dades concretes per poder valorar quina diferència hi ha i com ha afectat al consumidor la redacció d’un contingut versus l’anunci en un banner. La sessió ha finalitzat amb el debat obert als assistents per donar pas al networking acompanyat de cafè i pastes. El mes d'abril hi tornarem. La propera sessió, el 27 d'abril.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies